Danmark viste talent – humlebien fløj højt

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 27 August 2019
OPDATERET: 27 August

Kreativ Kommunikation på DMJX har virkelig vist, at selv et lille land kan vise stort talent. Eller som faglig leder på Kreativ Kommunikation på DMJX, Jesper Hansen, udtrykker det: – I Emdrup er vi 80 studerende, og vi er en humlebi i den her sammenhæng. Det er en kraftdemonstration vi har vist.

Kommentaren falder efter at hele fem af hans ”teams” ligger i top blandt de 15 udvalgte vindere i portfolio-konkurrencen Cream. Han er særlig stolt af sine studerende, da de er i hård konkurrence med store internationale skoler med mere end 1000 studerende.

Talentkonkurrencen Cream er en international portfolio-konkurrence, der bortset fra et par afbrud i 2017 og 2018 har været afholdt siden 1999. Det er headhunterfirmaet the Talent Business, der står bag. Vinder man som studerende priser på Cream kan det være et godt afsæt for at skaffe sig det første job som uddannet. Portfoliokonkurrencens jury består af  kreative direktører fra hele branchen, og derfor kan en topplacering også være en vej til at lande et job som nyuuddannet, forklarer DMJX på deres hjemmeside om konkurrencen.

Et skærmprint fra Simone og Sofies opgave

En af vinderne er Simone Weilborg, der er 24 år og netop nyuudannet kreativ kommunikatør. Sammen med sin medstuderende den 25-årige Sofie Saitz var hun blandt de fem vinderhold fra DMJX.

Simone Weilborg forklarer den flotte placering med et godt samarbejde og en ambitiøs indstilling hos hende selv og hendes 80 medstuderende på Kreativ Kommunikation på DMJX i Emdrup.

– Det er så fedt, at det er en skole og et studie, hvor vi løfter hinanden. Der er bare generelt en god ambitiøs tilgang til studiet og det smitter af, når vi arbejder i klasserne, siger hun.

Læs mere og se konkurrencebidragene her

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen til trykkeribranchen

Heidelberg udstikker en stadig mere automatiseret og AI-drevet fremtid for trykkerier verden over.
Homeofprint_01

Antalis udvider Olin-design serien

Antalis relancerer nu Olin Design-serien og udvider også med nye produkter.
OLIN_Design

Maskinleverandøren Kolbus er blevet solgt

Kolbus, der producerer maskiner til fremstilling og raffinering af papæsker, er blevet købt af den tyske investeringsfond Max Valier Holdings.
Kolbus

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01