Kreativ Kommunikation på DMJX har virkelig vist, at selv et lille land kan vise stort talent. Eller som faglig leder på Kreativ Kommunikation på DMJX, Jesper Hansen, udtrykker det: – I Emdrup er vi 80 studerende, og vi er en humlebi i den her sammenhæng. Det er en kraftdemonstration vi har vist.
Kommentaren falder efter at hele fem af hans ”teams” ligger i top blandt de 15 udvalgte vindere i portfolio-konkurrencen Cream. Han er særlig stolt af sine studerende, da de er i hård konkurrence med store internationale skoler med mere end 1000 studerende.
Talentkonkurrencen Cream er en international portfolio-konkurrence, der bortset fra et par afbrud i 2017 og 2018 har været afholdt siden 1999. Det er headhunterfirmaet the Talent Business, der står bag. Vinder man som studerende priser på Cream kan det være et godt afsæt for at skaffe sig det første job som uddannet. Portfoliokonkurrencens jury består af kreative direktører fra hele branchen, og derfor kan en topplacering også være en vej til at lande et job som nyuuddannet, forklarer DMJX på deres hjemmeside om konkurrencen.
En af vinderne er Simone Weilborg, der er 24 år og netop nyuudannet kreativ kommunikatør. Sammen med sin medstuderende den 25-årige Sofie Saitz var hun blandt de fem vinderhold fra DMJX.
Simone Weilborg forklarer den flotte placering med et godt samarbejde og en ambitiøs indstilling hos hende selv og hendes 80 medstuderende på Kreativ Kommunikation på DMJX i Emdrup.
– Det er så fedt, at det er en skole og et studie, hvor vi løfter hinanden. Der er bare generelt en god ambitiøs tilgang til studiet og det smitter af, når vi arbejder i klasserne, siger hun.
Læs mere og se konkurrencebidragene her