Higer vi efter en digital detox?

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 24 June 2019
OPDATERET: 24 June

Og vil det give det trykte medie en renæssance?  Når et medie som facebook begynder at udgive trykte medier, som de begyndte på sidste år med deres Grow-magasin, der skal udkommer hvert kvartal, så er der noget, som tyder på, at de digitale sociale medier er gode til meget, men også rummer så meget støj og ikke altid seriøs information, at forbrugerne har brug for noget, der kan indgyde mere indtryk af tillid, autoritet og troværdighed. Alene fordi de trykte budskab ikke lige kan ændres i et snuptag, virker det mere seriøst.

Rapport: Prints nye potentiale …

Canon har netop udgivet en brancherapport: Prints nye potentiale i en tid med digital træthed. Her beskrives fx to tendenser, der kan forklare printets renæssance. Først og fremmest er der skepsis, og i nogle tilfælde endda mistillid, til det digitales massive tilstedeværelse i vores liv, og dernæst er der til stadighed flere beviser på printets evne til at stimulere det meget vigtige følelsesmæssige engagement mellem et brand og dets målgruppe.

Indhold drukner online

Selv om ingen i dag sikkert kan eller vil undvære de sociale medier, der giver ”her-og-nu” muligheder for at tilbyde en vare eller kommentere en begivenhed, så sker det i et forum af blandet karakter. ”Der er meget værdifuldt indhold online … men det drukner i et hav af middelmådighed, eller det der er værre, og det skader forbrugernes tillid”, står der i rapportens indledning. Mediet mister ganske enkelt som kommunikationskanal troværdighed. Og med de nye digitale printteknologier og brugen af variable data, kan der kommunikeres ganske hurtigt selv om det sker på papir. Inden for 24 timer, hvis det hele ”flasker sig”. Så mangler vi her i Danmark blot at Post Nord også er lidt hurtige.

Rapporten kan gratis downloades her.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Gæt årets mest læste historie og vind bog om AI i grafisk produktion

Hvilken historie var den mest læste på signprintpack.dk i 2024?  Gæt og vind en bog om brug af kunstig intelligens i grafisk produktion.
konkurrence

Mange ville vide mere om PWF-film

Sign Service slog dørene op i både øst og vest for bl.a at vise den nye PWF-film som er en kombination af PPF og en wrap-film.
PWF_01

Reproflex Scandinavia bliver rotec-forhandler

Partnerskabet markerer et spændende kapitel for begge virksomheder.
reproflex-rotec

Ny transaktions- og bogprinter fra Ricoh

Ricoh lancerer Pro VC40000, der er en sort/hvid rullebaseret inkjetprinter som fås med to forskellige typer blæk.
ricohvc40000