Etiketter giver produkter deres unikke identitet og påvirker vores købsadfærd. Undersøgelser peger på, at etiketmarkedet har det største vækstpotentiale i trykkeribranchen og har udviklet sig fra et niche-segment til en betydelig industri igennem de seneste årtier.
Samtidig er der tale om et meget diversificeret marked, hvor der anvendes mange forskellige teknologier og mange forskellige materialer til et stadigt større antal forskellige applikationer. Det øger behovet for at samle og dele viden, for såvel indkøbere, producenter og leverandører. Sådan et forum har Heidelberg nu lanceret.
Med den øjeblikkelige virkning kan den nye vidensportal på engelsk om etikettrykning findes på label-experts.com. Dette ekspertforum er startet som et fælles projekt mellem Heidelberger Druckmaschinen AG og deres datterselskab Gallus. Indholdet leveres bl.a.af uafhængige organisationer såsom AWA, FINAT, Packconsult, VSKE o.a.

Poul Breindal fra Heidelberg Danmark fortæller:
– Etiketmarkedet er en yderst interessant del af den grafiske branche. Det er et marked i fortsat vækst, og som står midt i vadestedet mellem traditionel flexoproduktion og digital produktion.
Gennem opkøbet af Gallus-fabrikken i Schweiz er Heidelberg blevet en vigtig spiller på dette marked. Vi har konstateret, at der en udpræget mangel på uafhængige informationskilder, som kan være til gavn for både etiketkøbere, etiketproducenter samt leverandører til branchen. Heidelberg/Gallus har derfor taget initiativ til at skabe vidensportalen label-experts.com. Den har til formål at formidle information omkring etiketmarkedet i alle afskygninger til alle som måtte være interesserede.
Hvis man har input, forslag eller kommentarer til indholdet kan man skrive til: info@label-experts.com, slutter Poul Breindal.
Label-Experts platformen er åben for alle.