Heidelberg åbner vidensportal for etiketbranchen

PUBLICERET: 18 June 2019
OPDATERET: 18 June

Etiketter giver produkter deres unikke identitet og påvirker vores købsadfærd. Undersøgelser peger på, at etiketmarkedet har det største vækstpotentiale i trykkeribranchen og har udviklet sig fra et niche-segment til en betydelig industri igennem de seneste årtier.

Samtidig er der tale om et meget diversificeret marked, hvor der anvendes mange forskellige teknologier og mange forskellige materialer til et stadigt større antal forskellige applikationer. Det øger behovet for at samle og dele viden, for såvel indkøbere, producenter og leverandører. Sådan et forum har Heidelberg nu lanceret.

Med den øjeblikkelige virkning kan den nye vidensportal på engelsk om etikettrykning findes på label-experts.com. Dette ekspertforum er startet som et fælles projekt mellem Heidelberger Druckmaschinen AG og deres datterselskab Gallus. Indholdet leveres bl.a.af uafhængige organisationer såsom AWA, FINAT, Packconsult, VSKE o.a.

Poul Breindal, salgschef hos Heidelberg Danmark.

Poul Breindal fra Heidelberg Danmark fortæller:
– Etiketmarkedet er en yderst interessant del af den grafiske branche. Det er et marked i fortsat vækst, og som står midt i vadestedet mellem traditionel flexoproduktion og digital produktion.

Gennem opkøbet af Gallus-fabrikken i Schweiz er Heidelberg blevet en vigtig spiller på dette marked. Vi har konstateret, at der en udpræget mangel på uafhængige informationskilder, som kan være til gavn for både etiketkøbere, etiketproducenter samt leverandører til branchen. Heidelberg/Gallus har derfor taget initiativ til at skabe vidensportalen label-experts.com. Den har til formål at formidle information omkring etiketmarkedet i alle afskygninger til alle som måtte være interesserede.

Hvis man har input, forslag eller kommentarer til indholdet kan man skrive til: info@label-experts.com, slutter Poul Breindal.

Label-Experts platformen er åben for alle.

De seneste nyheder

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

På FESPA havde Canon fokus på at inspirere kunderne til at skabe vækst gennem workflow og automatisering
canon_01
Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

På KOMM-Dagen er der fokus på inspiration, ideer og at bringe begejstring hos deltagerne.
Palle_Studs
KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen