Der er kamp om DTG-markedet

PUBLICERET: 7 May 2019
OPDATERET: 7 May

Direct-to-Garment (DTG), eller print på beklædningsgenstande, er blevet et større og større fokusområde for flere af leverandørerne af inkjetsystemer. For tre år siden købte Ricoh firmaet Anajet, der er specialiseret i DTG og sublimationsprint. Med Anajet som udvikler lancerer de nu deres hidtil mest avancerede DTG-produkt. Modellen hedder Ri 1000, der så vidt vides afløser deres Ri 3000 model.

Ri 1000 arbejder med fire farvekanaler i modsætning til Ri 6000’s 12 kanaler, men kan printe i en højere opløsning (1.200 x 1.200) og på et større format (op til ca. 40 x 50 cm).

Ifølge maskinens specifikation leverer den 10 tommer x 8 tommer fuldfarvegrafik på mindre end 28 sekunder. T-shirts, stofbæreposer, jakker, trøjer og sokker er nogle eksempler på, hvad der kan printes på. Printeren har også automatisk printhovedrensning og blækovervågning.

Roland DG er med på vognen

Roland DG har også netop lanceret en ny DTG-printer – VersaSTUDIO BT-12 – som henvender sig til nogenlunde samme segment, dog med et mindre format. Paul Willem fra Roland DG udtaler:

– Kunderne er imponerede over, hvor nem BT-12 er at bruge –lige så nemt som at bruge en kontorprinter – men output er i en utrolig høj kvalitet. Det er den ideelle out-of-the-box-løsning til alle, der ønsker at starte en forbrugerorienteret printvirksomhed fra bunden, eller for virksomheder, der søger at diversificere deres portefølje med hurtige printede produkter med høj indtægter.

Ricoh og Roland viser deres printere  på den nært forestående FESPA-messe, hvor man også vil kunne se DTG-løsninger fra blandt andre Epson, Mutoh og Kornit Digital.

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen