Kim Harris fejrer 30 år i branchen

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 1 April 2019
OPDATERET: 1 April

Den 1. april 2019 er en mærkedag for Kim Harris – og nej det er ikke aprilsnar. Den dag er det nemlig præcis 30 år siden, han solgte sin første skæreplotter, en Roland PNC-1000. Inden da var der solgt nogle få af denne model, der kom til Danmark sidst i 1988. Mange gange er det tilfældigt, hvad man kommer til at arbejde med, og det blev det også for Kim. Det startede med IT-løsninger, men så fandt Kim på foranledning af en vens forespørgsel en maskine, der kunne skære folier ud.

Det blev en Roland PNC-1000, designprogrammet ArtLine og en tilrettet HPGL driver. Løsningen kunne skære både bogstaver, figurer og meget andet. Det blev starten på forhandlingen af flere varer som digitizere, skannere, korrekturprintere og meget mere.

Landet blev kørt tyndt og udstyr blev installeret hos skiltevirksomheder, der gerne ville have flere muligheder. Gennem årene i new wave data og senere vikiallo, er der blevet solgt mere end 1.000 Roland enheder og også alt mulig andet. Men den første skæreplotter, den lille PNC-1000 med steppemotorer og en helt særegen lyd, når den producerede, var starten på det hele og et lille nostalgi trip værd.

Vi ønsker Kim Harris tillykke med jubilæet.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen