Mediemusen fylder 20 år og holder åbent hus

PUBLICERET: 20 March 2019
OPDATERET: 20 March

Det er i marts 20 år siden, at Jesper Norbøll startede MediaMouse som en sidebeskæftigelse til sit faste arbejde som grafisk systemkonsulent. Med et kreativt sind og en stor lyst til at prøve nye udfordringer kastede han sig over grafisk design og produktion af blandt andet vinduesreklamer til butikker.
I dag er MediaMouse et grafisk produktionshus, der sætter en ære i at kunne producere praktisk talt alt in-house. Jesper Norbøll fortæller:

Indehaver og daglig leder af MediaMouse, Jesper Norbøll.

Spidskompetencen er akutopgaver

– Vores firma er en blanding af trykkeri og skiltevirksomhed med et kreativt ben, der kan hjælpe med design og grafisk fremstilling. Alt hvad vi laver ender som fysiske produkter. Det betyder, at vi er vant til at tage alle sager fra start til slut og kender indgående de enkelte processer. Derfor er vores spidskompetence også både akutopgaver og decideret brandslukning. Vi kan få ting til at ske på meget kort tid.
Den kompetence betyder også, at deres ordresammensætning er nogenlunde ligeligt fordelt mellem at udføre specialopgaver for større brands, hvor tid og kvalitet er en afgørende faktor og opgaver med at hjælpe andre (fx brokere og kollegaer) ud af pressede situationer.

Nye lokaler med flere fordele

For ca. to år siden voksede MediaMouse ud af deres gamle lokaler og flyttede ind i de nye på Hejrevang 11B i Allerød. Udover at de, med næsten 800 m2, får omtrent dobbelt så meget plads, rummer de nye lokaler nogle åbenlyse fordele for virksomheden. Jesper Norbøll fortæller:
– I de gamle lokaler var vi meget tæt på hinanden, også nogle gange for tæt, når der fx skulle holdes møder med stærke brands om landsdækkende specialkampagner. Så ville det have været rart med en vis afstand til den øvrige aktivitet i firmaet. Det har vi nu. En anden ting er, at hvor vi tidligere måtte rykke meget rundt på materialer for at få plads, og skulle have alt op på og ned fra første sal, så kan vi i dag køre direkte ind i bygningen. Det har reduceret antallet af interne skader betragteligt.

Hvad kan kunderne forvente af fremtidens MediaMouse?

– Først og fremmest er vi stadig et produktionshus. Det er vores DNA. Outsourcing er et varmt emne og sikkert det rigtige for mange andre. Men vi vil kunne lave alt internt. Når vi sender noget ud af huset, er det fordi kapaciteten er fyldt op. Vores fremtid er at kunne reagere hurtigt. Det er det ry vi har – og det vi skal leve af i fremtiden, slutter Jesper Norbøll.

Åbent hus

MediaMouse holder fødselsdag og åbent hus torsdag den 28. marts fra kl. 14-18 for kunder, samarbejdspartnere og venner af huset. Her vil det være muligt at møde medarbejderne hos MediaMouse, som mange formentlig kun kender via e-mail eller telefonen. Det vil også vær muligt at se en del af produktionen, som ellers normalt ikke er tilgængelig af hensyn til kundefortroligheden.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Sign Service og College360 gør eleverne klar til Skills

For tredje år i træk er skilteteknikerne med til DM i Skills som konkurrencefag.
skills_05

– Vi må stå sammen om skiltetekniker-uddannelsen

Fredag den 12. april var der generalforsamling i Skilt- og Print Branchen, hvor der var stor fokus på at fastholde og udvikle skiltetekniker-uddannelsen.
claus-tvangso

HP vil fortsætte med at drive udviklingen

Nøgleordene for HP på Drupa-messen er automation, integration og bæredygtighed som vil de adressere med tre teknologier.
drupa24_hp

Huuray for en printer

Den danske virksomhed, Huuray, investerede i sommeren 2023 i en ny printer for at udvide sit udbud af personaliserede gavekort.
Huuray-PR-Billeder