August Faller: Stor vækst og ny digital forretningsmodel

PUBLICERET: 13 March 2019
OPDATERET: 13 March

Emballageproducenten August Faller kan se tilbage på et særdeles succesfuldt 2018. Virksomheden, der har sit hovedsæde i Waldkirch ved Freiburg i Tyskland, har således øget sin omsætning til et nyt rekordniveau. Med betydelige investeringer i nye produktionsanlæg, blandt andet på adressen i Hvidovre, har Faller rustet sig til yderligere vækst og en stabil fremtid.
August Faller er blandt de førende producenter af emballager til lægemiddelindustrien på det europæiske marked. En position, der blev konsolideret i det forgangne år, hvor koncernens omsætning steg med mere end syv procent – og nåede et rekordniveau med knap 132 millioner euro.

Væksten kommer fra de centrale og nordeuropæiske markeder

Daniel Keesman, administrerende direktør i Faller-koncernen fortæller, at væksten primært kommer fra Tyskland, Schweiz og Østrig, men at det også går bedre og bedre på de nordeuropæiske markeder. Ud over de tyske produktionsanlæg i Waldkirch, Binzen og Schopfheim har virksomheden slået sig ned i Danmark og Polen med stor succes.
Firmaet tilbyder serviceydelser inden for emballage til farmaceutiske produkter og logistiske serviceydelser til kliniske studier. – Vores internationaliseringsstrategi, som vi har forfulgt i nogle år nu, giver bedre og bedre afkast, siger Daniel Keesman. I 2019 forventer vi, at vores omsætning stiger med yderligere syv procent.
For at kunne nå dertil fortsætter August Faller sin udvikling og investerede således i det forgangne regnskabsår 16,9 millioner euro i udbygningen af processer og teknologier – det svarer til en investeringskvote på 12,8 procent. Størstedelen er gået til indkøb af nye trykkemaskiner.
– Dermed har vi udvidet vores produktionskapacitet og produktportefølje til foldeæskefabrikken i Waldkirch betydeligt, siger Daniel Keesman. Derudover investerer Faller løbende i automatiseringen og digitaliseringen af arbejdsprocesserne for at ruste sig til den internationale konkurrence i fremtiden.

Nyt datterselskab til de helt små serier

En trend inden for emballageindustrien er den stigende efterspørgsel efter stadig mindre oplag og kortere leveringstider – det gælder helt ned til enkeltenheder. For at kunne tilfredsstille kunderne fra lægemiddelindustrien og andre brancher endnu bedre i fremtiden går Faller nye veje: Virksomheden har således dannet et datterselskab med PackEx GmbH i Worms i den tyske delstat Rheinland-Pfalz – et selskab, der er specialiseret inden for produktion af foldeæsker i mindre og helt små oplag. Det særlige er, at kunderne kan bestille de ønskede produkter når som helst online, leveringstiderne er korte og udgifterne små.
– Det er primælrt en digital forretningsmodel og moderne produktionsteknologier, der har gjort dette muligt, siger Nikolaus Reichenbach, administrerende direktør hos PackEx. Kunderne kan benytte sig af tilbuddet fra PackEx enten direkte eller som hidtil via Faller.
Du kan læse om August Fallers investeringer i emballagetrykkeriet i Hvidovre her.

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen