Mimaki gør det lettere at være kreativ

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 11 March 2019
OPDATERET: 11 March

Mimaki Europe, som producerer inkjetprintere og skæreløsninger, har annonceret, at de er klar med en helt ny designsoftware, Simple POP, som kommer på markedet til april.
Simple POP er udviklet til at øge kreativiteten inden for butiksindretning. Så enkelt, at detailshandelsbutikkerne selv kan producere, hvis de har en printer stående, blot ved brug af skabeloner.
Der er en bred vifte af reklamematerialer, som detailbranchen ofte bruger, som fx vindueskilte, plakater, POP-annoncer og klistermærker.
Simple POP-programmet gør det muligt og er meget enkelt at producere disse løsninger. Og samtidig er løsningen fleksibel og kvaliteten sikres blandt andet gennem skabeloner med forudindstallerede skæredata, som giver mulighed for automatisk udskrivning og skæring ved hjælp af Simple POP kombineret med Mimaki-serien UCJV150 og UCJV300 af UV- inkjetprintere med skærefunktioner.
– Den helt nye Simple POP gør det muligt for detailhandlere at producere markedsføringsmaterialer internt. Det øger fleksibiliteten og og giver en hurtig produktionstid, siger Senior Marketing Manager for EMEA Danna Drion.

Læs videre

Servicevirksomhed i stabil udvikling

– En serviceaftale er billigere end et nødudkald og så medvirker den til færre produktionsstop samt længere levetid på dit udstyr, fortæller Lars Notlev.
grafiskrep_01

Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

"Adaptive robotter!" Hvad er nu det? Det er intelligente robotter, som anvender kunstig intelligens (AI) og andre nye Industri 4.0 teknologier til både at se og føle omgivelserne og på basis af opsamlede input træffe de rigtige beslutninger.
Den adaptive Rizon 10 robot skriver med et konstant tryk på en touchscreen, som løbende bevæges

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Beckhoff Automation viser ny modulær cobot på Automatica 2022

På Automatica 2022 i München i sidste uge tog Beckhoff det ret utraditionelle skridt at vise sin egen cobot - Beckhoff Atro - stadig på et prototype stadium. Det interessante ved Atro er, at det er en modulært opbygget cobot, så brugeren vælger selv - naturligvis afhængig af applikationen - om man vil anvende en 4-, 5-, 6- eller 7-akset robot og om man vil have længere eller kortere arme i hvert led. Det er virkelig noget nyt.
Beckhoffs nye modulære Atro cobot, vist som prototype på Automatica 2022

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3