Komoris H-UV-serie runder 1.000 solgte trykpresser

PUBLICERET: 6 February 2019
OPDATERET: 6 February

Komori H-UV-systemet er et innovativt UV-hærdningssystem, der anvender et UV LED-modul udviklet af Komori og med højfølsom UV-blæk. Med kun et LED-modul monteret i maskinen, opnår man en høj trykkvalitet og pålidelighed samt en økonomisk produktion og miljøvenlig ydeevne, siger Komori i en pressemeddelelse.

H-UV-systemet blev frigivet i 2009. I 2011 opnåede systemet en japansk teknologiudmærkelse (JSPST) som en teknologi, der har ydet et fremragende bidrag til vækst i trykkeribranchen. De modtog i 2011 også InterTech Technology Award, der hædrer udviklingen af teknologier der forventes at få en stor indflydelse på den grafiske og beslægtede industrier.

Siden lanceringen i 2009 og frem til januar 2019 har Komori solgt 1.002 presser. 527 i Japan og 475 i resten af verden. 3-4 stykker er installeret i Danmark.

H-UV-systemet muliggør øjeblikkelig efterbehandling og tryk på specielle underlag eller tryk på emballage takket være den øjeblikkelige hærdning. Udviklingen i branchen har betydet en stigende efterspørgsel efter små oplag til hurtig levering. Det har givet Komoris H-UV et solidt omdømme, at de har været gode til at efterkomme dette krav fra markedet.

De seneste nyheder

Robotfactory med fuldautomatisk skæresystem

Robotfactory viste på FESPA deres automatiserede skæresystem med to ABB-industrirobotter i samarbejde med et industrielt Zünd D3 skærebord.
robot_01

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S og styrker efterbehandlingstilbuddet i Prinfo-kæden.
Screenshot

Fujifilm: "Det er sjældent, at der lanceres en ny blækteknologi"

Fujifilm har udviklet en helt ny blækteknologi. AQUAFUZE kombinerer UV-LED og vandbaseret blæk.
Fuji_01

Dansk virksomhed indtager USA og indgår samarbejde med Disney

Poster & Frame Art Group har på få år skabt en international succes, der bringer dansk design og automatiseret printproduktion til USA.
P&F_01

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk