Danske Nilpeter fejrer 100 års jubilæum i år

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 28 January 2019
OPDATERET: 28 January

Tilbage i 1919 begyndte to venner at servicere trykmaskiner i avisbranchen i København. I 1924 lancerede de deres første semi-roterende trykmaskine, The Simplex, der i forskellige versioner var en del af virksomhedens sortiment indtil 70’erne. Med indførelsen af ​​det selvklæbende substrat begyndte Nilpeter at målrette forretningen mod etiketmarkedet.

Virksomheden er familieejet og ledes i dag af 3. og 4. generation, Lars og Peter Eriksen..

I dag fremstiller Nilpeter trykmaskiner til etiketter og fleksibel emballage på tre kontinenter: Europa, Nordamerika og Asien. Virksomheden har en række datterselskaber, der blandt andet står for virksomhedens globale kundeservice strategi til både de lokale og de multinationale trykkerier.

Dansk design

Den danske tradition for rene design linjer kendetegner også Nilpeter-produkterne med lige så stort fokus på funktionalitet.

Der er fem moderne teknologicentre i Danmark, USA, Thailand, Indien og Brasilien, som arbejder med at give brugerne den bedste skærmbetjening, men der benyttes også underleverandører og partnere til at teste nye teknologitendenser.

En stærk vision for fremtiden

– Nilpeter-brandet er positioneret stærkere end nogensinde på grund af mange års vigtige partnerskaber og produktinnovationer. Vi værdsætter partnerskaber – med kunder, leverandører og branchens partnere. Vi stræber efter at dele vores erfaring og arbejde med førende teknologileverandører for at skabe værdi med og for vores kunder. Inspireret af de nyeste teknologiske trends udvikler vores dygtige arbejdsstyrke konstant og implementerer nye løsninger, der gør os i stand til at forblive en førende, innovativ virksomhed i trykkeribranchen. Mens vi nyder godt af 100 års erfaring, er vi ikke forankret i det, der har fungeret tidligere, men fokuseret på, hvad der vil fungere i fremtiden. Det er essensen af ​​… din print partner, fortæller Lars Eriksen, administrerende direktør, Nilpeter A/S.

Nilpeter ser frem til at fejre 100 års innovation med medarbejdere, kunder, partnere og leverandører. Jubilæet markeres på forskellige måder i løbet af året.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01

Filip Sørensen vinder atter DM i bilindpakning

Det var på flere måder en gentagelse af sidste års mesterskab, da Filip Sørensen fra Profolie endnu engang vandt den danske afdeling af FESPA World Wrap Masters hos Audi i Fredericia.
WWP2025_01

Konica Minolta hæver barren på tonerprint

AccurioPress C14010/S og C12010/S fra Konica Minolta leverer særdeles høj ydeevne med printhastigheder på henholdsvis 140 og 120 A4-sider pr. minut.
KM C14010S