Blæk til sporing – forsvinder når det når markedet

PUBLICERET: 23 January 2019
OPDATERET: 23 January

Mærkningsspecialisten Domino lancerer sin klare UV-aktiverede blæk (CL125), som fremstår lysende blå, når den udsættes for UV-belysning. Markeringsblækket slutter sig til Dominos sortiment inden for termisk inkjetprint. Blækket fungerer på materialer som papir, pap, metal, film og meget mere. Det er specielt udviklet til mærkning og sporing i intern produktion. Efter ca. en måned forsvinder blækket, når det mærkede produkt har nået markedet.

Blækket er et i rækken af nye produkter i virksomhedens termiske inkjet-segment. Her er der fx andre typer, der er tilpasset til permanent mærkning af elektriske og elektroniske produkter og plastprodukter.

Domino skriver i en pressemeddelelse, at blækket er designet til at fungere i drift med hurtige produktionslinjer, og hvor produktet håndsteres direkte efter udskrivning, og blækket derfor skal tørre hurtigt.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Sign Service og College360 gør eleverne klar til Skills

For tredje år i træk er skilteteknikerne med til DM i Skills som konkurrencefag.
skills_05

– Vi må stå sammen om skiltetekniker-uddannelsen

Fredag den 12. april var der generalforsamling i Skilt- og Print Branchen, hvor der var stor fokus på at fastholde og udvikle skiltetekniker-uddannelsen.
claus-tvangso

HP vil fortsætte med at drive udviklingen

Nøgleordene for HP på Drupa-messen er automation, integration og bæredygtighed som vil de adressere med tre teknologier.
drupa24_hp

Huuray for en printer

Den danske virksomhed, Huuray, investerede i sommeren 2023 i en ny printer for at udvide sit udbud af personaliserede gavekort.
Huuray-PR-Billeder