Roland DG Corporation lancerer VersaSTUDIO BT-12, der er deres første DTG-printer til print direkte på bomuldsbaserede* produkter. VersaSTUDIO BT-12 kommer på markedet i april 2019. Den er udviklet til print af personaliserede produkter, og er beregnet til virksomheder, der søger nye indtægtsmuligheder ved at tilbyde deres kunder personlige og engagerende oplevelser.
– Siden introduktionen af VersaCAMM SP-300 i 2003, har Roland DG inkjetprintere i stigende grad været brugt til fremstilling af brugerdefinerede beklædningsgenstande og stofvarer. In-store services til print af kundedesign er vokset hurtigt. For at imødekomme denne efterspørgsel har COTO Business Division udviklet den nye DTG printer, udtaler Etsuo Harada, divisionspræsident for COTO Business Division hos Roland DG.
BT-12 er en A4-størrelse printer, der udskriver fuldfarvegrafik, herunder fotos, logoer og tekst direkte på en bred vifte af bomuldsbaserede emner, såsom t-shirts, muleposer og tekstilindretningsprodukter. Dens kompakte størrelse og overkommelige pris gør det muligt for virksomhederne at tilbyde personaliseringstjenester med en beskeden investering og på steder, hvor pladsen er begrænset, herunder indkøbscentre, kiosker, tøjbutikker, hotelbutikker og turistmål, og selv ved arrangementer.
BT-12 er i stand til at producere et produkt fra start til slut på få minutter. Sammen med Roland Design Software, kan BT-12 brugere skabe spændende design med minimal træning.
Printerenheden kræver meget lidt plads, med dimensioner på bare 399 mm (b) x 760 mm (d), og det valgfrie HB-12-efterbehandlingsudstyr kan stables sammen med BT-12. Denne mulighed reducerer den plads, der typisk kræves for en traditionel DTG-printer.
BT-12 kan bruges som en selvstændig personaliseringsløsning eller som et supplement til Rolands VersaSTUDIO BN-20 printer / cutter, VersaUV LEF Series UV-LED-printere og LD-80 digital folie-dekorator. Disse løsninger hjælper ikke kun med at tilføre varerne værdi, men giver også kunderne en ny shopping-oplevelse.
– Forbrugeradfærd har skiftet fra forbrug til oplevelse på grund af diversificering af forbrugerværdier, siger Etsuo Harada. – Som et resultat har virksomhederne mulighed for at tilbyde værdifulde varer som personlige produkter til at imødekomme kundernes behov og ønsker. Vores mål er at give brugerne værktøjer, der hjælper med at levere en unik oplevelse og kvalitetstid til deres kunder ved at omdanne deres fantasi til virkelighed, slutter Etsuo Harada.
* Stof skal være 50 – 100% bomuld.