Roland DG melder sig på markedet for DTG-print

PUBLICERET: 15 January 2019
OPDATERET: 15 January

Roland DG Corporation lancerer VersaSTUDIO BT-12, der er deres første DTG-printer til print direkte på bomuldsbaserede* produkter. VersaSTUDIO BT-12 kommer på markedet i april 2019. Den er udviklet til print af personaliserede produkter, og er beregnet til virksomheder, der søger nye indtægtsmuligheder ved at tilbyde deres kunder personlige og engagerende oplevelser.

– Siden introduktionen af VersaCAMM SP-300 i 2003, har Roland DG inkjetprintere i stigende grad været brugt til fremstilling af brugerdefinerede beklædningsgenstande og stofvarer. In-store services til print af kundedesign er vokset hurtigt. For at imødekomme denne efterspørgsel har COTO Business Division udviklet den nye DTG printer, udtaler Etsuo Harada, divisionspræsident for COTO Business Division hos Roland DG.

BT-12 er en A4-størrelse printer, der udskriver fuldfarvegrafik, herunder fotos, logoer og tekst direkte på en bred vifte af bomuldsbaserede emner, såsom t-shirts, muleposer og tekstilindretningsprodukter. Dens kompakte størrelse og overkommelige pris gør det muligt for virksomhederne at tilbyde personaliseringstjenester med en beskeden investering og på steder, hvor pladsen er begrænset, herunder indkøbscentre, kiosker, tøjbutikker, hotelbutikker og turistmål, og selv ved arrangementer.

BT-12 er i stand til at producere et produkt fra start til slut på få minutter. Sammen med Roland Design Software, kan BT-12 brugere skabe spændende design med minimal træning.

Printerenheden kræver meget lidt plads, med dimensioner på bare 399 mm (b) x 760 mm (d), og det valgfrie HB-12-efterbehandlingsudstyr kan stables sammen med BT-12. Denne mulighed reducerer den plads, der typisk kræves for en traditionel DTG-printer.

BT-12 kan bruges som en selvstændig personaliseringsløsning eller som et supplement til Rolands VersaSTUDIO BN-20 printer / cutter, VersaUV LEF Series UV-LED-printere og LD-80 digital folie-dekorator. Disse løsninger hjælper ikke kun med at tilføre varerne værdi, men giver også kunderne en ny shopping-oplevelse.

– Forbrugeradfærd har skiftet fra forbrug til oplevelse på grund af diversificering af forbrugerværdier, siger Etsuo Harada. – Som et resultat har virksomhederne mulighed for at tilbyde værdifulde varer som personlige produkter til at imødekomme kundernes behov og ønsker. Vores mål er at give brugerne værktøjer, der hjælper med at levere en unik oplevelse og kvalitetstid til deres kunder ved at omdanne deres fantasi til virkelighed, slutter Etsuo Harada.

* Stof skal være 50 – 100% bomuld.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Durst udvider P5-familien med P5X – en ægte flatbed med rullefunktionalitet

P5X er designet til applikationer såsom visuel kommunikation, interiør dekoration i stor skala og specialemballage.
Gamper og Durst P5X

Lito-Tryk Randers skruer op for ambitionerne

Etiketvirksomheden Lito-Tryk voksede støt med deres kunders succes, men stod efterhånden i en situation, hvor de fysiske rammer og teknologien ikke kunne følge med.
liti-tryk_01

Bliv klogere på forbrugervaner samt miljø- og klimaoptimeret emballage

For fjerde år i træk sætter Emballagedagen spot på det, der rører sig på Emballageområdet.
emballagedagen

Reducér de manuelle trin i den arkbaserede bogproduktion

I øjeblikket er der mange manuelle trin i arkbaseret bogproduktion. Det vil Müller Martini ændre med den nye Starbook Sheetfolder fra søsterselskabet Hunkeler.
Starbook Folder