Det engelske hjemløseavis, The Big Issue, der svarer nogenlunde vores hjemlige Husforbi, bliver et af de første magasiner der indfører Augmented Reality. Gennem et partnerskab med Konica Minolta håber de at kunne sætte lys på britisk hjemløshed ved hjælp af denne teknologi.
Dybere information og stærkere oplevelser
The Big Issue og Konica Minolta samarbejder om at tilbyde læsere en ny måde at få adgang til eksklusivt indhold ved hjælp af Augmented Reality-appen, genARate. Den første udgave vil fokusere på vigtigheden af at bruge ‘Tech for Good’ og vil indeholde forskellige dybdegående og interaktive historier, der kun kan læses via genARate-appen.
Avisen vil fokusere på hvordan teknologi kan bidrage til at forbedre samfundet. De vil fremhæve specifikke organisationer og iværksættere, der bruger teknologi til at løse sociale problemer og i sidste ende gøre verden til et bedre sted. Teknologien vil også give adgang eksklusivt videoindhold fra ex-Razorlight-trommeslager og Snowman og Snowdog-komponisten Andy Burrows samt Notes on a Neurous Planet-forfatteren, Matt Haig.
Læsere kan købe en kopi af The Big Issue hos deres lokale leverandør i løbet af lanceringsugen og kan til enhver tid gratis downloade genARate-appen fra Apple App Store og Google Play-butikken.
Den digitale løsning skal øge rækkevidden og effekten
Formålet med partnerskabet er at give beriget indhold til læsere og forbedre gadesælgernes liv gennem øget salg. Det skal også medvirke til at afmontere de sociale stigmaer og fælles misforståelser omkring hjemløshed. Konica Minolta vil give bladet support og strategisk rådgivning om, hvordan man kan omfavne digital transformation. Partnerskabet vil i sidste ende hjælpe The Big Issue til at udvikle sin livsvigtige printbaserede forretningsmodel med nyt og innovativt digitalt indhold. Det skal give større publikumsrækkevidde og øge mediets indflydelse i et stadigt foranderligt medielandskab.
– Da vi er nødt til at forny og udvikle os i et stadigt mere digitalt samfund, er vi begejstrede for at samarbejde med Konica Minolta for derigennem at kunne tilbyde et forbedret magasin til vores læsere og hårdtarbejdende gadesælgere. Teknologien “Tech For Good” viser ikke kun de måder, hvorpå vi skubber grænserne for, hvad man kan opnå med et trykt magasin, men giver også læsere øget indsigt i de hjemløses liv, da deres historier bringes i video og lyd til foran vores læsers øjne, udtaler Ben Sullivan, Digital Editor, The Big Issue
Teknologien arbejder for bedre levevilkår
Specialudgaven vil have AR-interaktioner i hele publikationen, herunder omslaget, hvor historien om avissælger Ann Warke, 53, der henvendte sig til The Big Issue, da hun ikke havde råd til at betale sin husleje. For at låse op for det eksklusive indhold, kan læserne scanne triggerbilledet, som tydeligt vil blive markeret med et AR-ikon. Udover januars specialudgave vil The Big Issue udnytte AR hver anden måned for fortsat at give læsere engagerende digitalt indhold.
– Med hjemløshed som et stort problem i England, er dette partnerskab et godt eksempel på, hvordan virksomheder, sociale institutioner, innovation og teknologi kan arbejde sammen for at forbedre levevilkårene for verdens mest sårbare befolkninger. Vi er begejstrede for at levere den teknologi, der kan hjælpe med at støtte en sådan enestående social virksomhed som The Big Issue, siger Ashley McConnell, partnerskabsstifter og International Business Development Manager hos Konica Minolta Business Solutions Europe