Durst og Koenig & Bauer går sammen om udvikling af emballageprinter

PUBLICERET: 8 January 2019
OPDATERET: 8 January

Maskinfabrikanterne Durst og Koenig & Bauer starter sammen et nyt firma for at udvikle digitale produktionssystemer til print på karton og bølgepap.

Dursts administrerende direktør Christoph Gamper.

Målet med det nystartede joint venture er at udvikle fuldt automatiserede produktionslinjer, som vil blive distribueret over hele verden. Ejerandelene i virksomheden fordeles ligeligt mellem Durst og Koenig & Bauer. Fokus er på at udvikle single-pas digital trykning g på pap og bølgepap. I partnerskabet kombineres Durst’s inkjet-teknologi og markedsmæssige tilstedeværelse med maskinteknikkometencerne hos Koenig & Bauer, som med sine 5.700 ansatte er en af verdens største leverandører af trykpresser til bl.a. penge- og sikkerhedstryk samt emballagetrykning.

Det nye joint venture vil have sin base i Tyskland og vil også omfatte service og udvikling af farve. Idéen er også, at virksomheden skal arbejde tæt sammen med hver af de to virksomheders globale netværk.

– Durst og Koenig & Bauer er virkelig et perfekt match, fordi vi, ved at kombinere vores styrker, vil drive digitaliseringen i emballageindustrien, siger Dursts administrerende direktør Christoph Gamper i en pressemeddelelse.

De seneste nyheder

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

Det er en forskningsbaseret kendsgerning, at psykologisk tryghed på arbejdspladsen giver bedre trivsel og bedre resultater. Men hvad er det? Og hvordan griber man det an?
psyk_01
Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen