Når de hos Canon gør status på 2018, er en de mest bemærkelsesværdige historier, at Colorado 1640, som er en ny-introduceret 64” rulle-til-rulle løsning med den helt nye ink teknologi – UV-gel, har været en stor succes i hele Europa, men helt specielt i Danmark.
Colorado 1640 blev lanceret på FESPA i 2017 og var klar til installationer i 2018.
Så 2018 er det første år, hvor kunderne har fået mulighed for at se, hvad maskinen kan ude i marken.
– Her i 2018 har vi installeret over 400 Colorado 1640 på europæisk niveau. I Danmark har vi mere end 10 installationer, så det virkelig flotte tal, vi kan fremvise, fortæller produktchef hos Canon Hans Dalmeijer og fortsætter:

– Det er flotte salgstal, vi kan fremvise, men det er også, hvad vi forventede. De automatiseringsmuligheder som Colorado 1640 tilbyder med en vedligeholdelse på kun 10 minutter om måneden og et effektivt rullesystem gør den ganske attraktiv. Når man så også tillægger den høje produktivitet på op til 159 kvm i timen og de mange nye applikationsmuligheder, som en temperatur på ikke over 32 grader muliggør og ikke mindst et inkforbrug, som er 40 % lavere en tilsvarende løsninger, gør det Colorado 1640 særdeles interessant for rigtige mange kunder på det danske marked. Vi må simpelthen konkludere at Colorado 1640 passer rigtig godt sammen med den størrelse virksomheder, som vi har her i Danmark. Vi tror, at printkapaciteten samt de lave driftsomkostninger på Colorado 1640 er noget, som specielt tiltaler de danske kunder, fortæller Hans Dalmeijer.
Det flotte salg af Colorado 1640 har givet Canon et stærkt 2018, og det ser – ifølge oplysninger fra Canon – ud til, at de kan gå ud af året, som markedsleder i Pro Print-segmentet med 30 % af alle installerede maskiner i 2018.