Canons UV-gel-Colorado-printer en succes i Danmark

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 3 January 2019
OPDATERET: 3 January

Når de hos Canon gør status på 2018, er en de mest bemærkelsesværdige historier, at Colorado 1640, som er en ny-introduceret 64” rulle-til-rulle løsning med den helt nye ink teknologi – UV-gel, har været en stor succes i hele Europa, men helt specielt i Danmark.

Colorado 1640 blev lanceret på FESPA i 2017 og var klar til installationer i 2018.
Så 2018 er det første år, hvor kunderne har fået mulighed for at se, hvad maskinen kan ude i marken.

Her i 2018 har vi installeret over 400 Colorado 1640 på europæisk niveau. I Danmark har vi mere end 10 installationer, så det virkelig flotte tal, vi kan fremvisefortæller produktchef hos Canon Hans Dalmeijer og fortsætter:

En af de mange Colorado-installationer i Danmark er sket hos HL Print, hvor Niels Hansson ikke lægger skjul på, at han er glad for den nye rulle-til-rulleprinter

– Det er flotte salgstal, vi kan fremvise, men det er også, hvad vi forventede. De automatiseringsmuligheder som Colorado 1640 tilbyder med en vedligeholdelse på kun 10 minutter om måneden og et effektivt rullesystem gør den ganske attraktiv. Når man så også tillægger den høje produktivitet på op til 159 kvm i timen og de mange nye applikationsmuligheder, som en temperatur på ikke over 32 grader muliggør og ikke mindst et inkforbrug, som er 40 % lavere en tilsvarende løsninger, gør det Colorado 1640 særdeles interessant for rigtige mange kunder på det danske marked. Vi må simpelthen konkludere at Colorado 1640 passer rigtig godt sammen med den størrelse virksomheder, som vi har her i Danmark. Vi tror, at printkapaciteten samt de lave driftsomkostninger på Colorado 1640 er noget, som specielt tiltaler de danske kunder, fortæller Hans Dalmeijer.

Det flotte salg af Colorado 1640 har givet Canon et stærkt 2018, og det ser – ifølge oplysninger fra Canon – ud til, at de kan gå ud af året, som markedsleder i Pro Print-segmentet med 30 % af alle installerede maskiner i 2018.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Inkjet-print med fuldautomatiseret efterbehandling

Oplev to nyudviklede efterbehandlingsløsninger til RISO’s inkjet-flagskib Valezus.
ExpeJet

Canon slår det store brød op på Hunkeler Innovation Days

Under temaet 'The Power to Move' vil Canon at vise, hvordan digitalprint kan flytte mennesker og virksomheder fremad.
canon_prostream_3000_01

Ny trykfarve lover bedre egenskaber og lavere miljøpåvirkning

Hubergroup, en global leverandør af bl.a. trykfarver lancerer en ny trykfarveserie – Dynamica Ink.
Screenshot

Ændring i ejerskabet hos William Skilte

Alt fortsætter som før, lover Mette Broch som nu har overtaget det fulde ansvar for virksomheden.
william_skilte_mette