Canons UV-gel-Colorado-printer en succes i Danmark

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 3 January 2019
OPDATERET: 3 January

Når de hos Canon gør status på 2018, er en de mest bemærkelsesværdige historier, at Colorado 1640, som er en ny-introduceret 64” rulle-til-rulle løsning med den helt nye ink teknologi – UV-gel, har været en stor succes i hele Europa, men helt specielt i Danmark.

Colorado 1640 blev lanceret på FESPA i 2017 og var klar til installationer i 2018.
Så 2018 er det første år, hvor kunderne har fået mulighed for at se, hvad maskinen kan ude i marken.

Her i 2018 har vi installeret over 400 Colorado 1640 på europæisk niveau. I Danmark har vi mere end 10 installationer, så det virkelig flotte tal, vi kan fremvisefortæller produktchef hos Canon Hans Dalmeijer og fortsætter:

En af de mange Colorado-installationer i Danmark er sket hos HL Print, hvor Niels Hansson ikke lægger skjul på, at han er glad for den nye rulle-til-rulleprinter

– Det er flotte salgstal, vi kan fremvise, men det er også, hvad vi forventede. De automatiseringsmuligheder som Colorado 1640 tilbyder med en vedligeholdelse på kun 10 minutter om måneden og et effektivt rullesystem gør den ganske attraktiv. Når man så også tillægger den høje produktivitet på op til 159 kvm i timen og de mange nye applikationsmuligheder, som en temperatur på ikke over 32 grader muliggør og ikke mindst et inkforbrug, som er 40 % lavere en tilsvarende løsninger, gør det Colorado 1640 særdeles interessant for rigtige mange kunder på det danske marked. Vi må simpelthen konkludere at Colorado 1640 passer rigtig godt sammen med den størrelse virksomheder, som vi har her i Danmark. Vi tror, at printkapaciteten samt de lave driftsomkostninger på Colorado 1640 er noget, som specielt tiltaler de danske kunder, fortæller Hans Dalmeijer.

Det flotte salg af Colorado 1640 har givet Canon et stærkt 2018, og det ser – ifølge oplysninger fra Canon – ud til, at de kan gå ud af året, som markedsleder i Pro Print-segmentet med 30 % af alle installerede maskiner i 2018.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen