Det er i hvert fald konklusionen på EcoVadis vurdering af Epsons ageren som indkøber, når det gælder miljø og bæredygtighed. Epson er ifølge EcoVadis’ analyse blandt de 3 procent bedste på området. Blandt de 50.000 andre organisationer der bruger EcoVadis, findes virksomheder som Nestlé, Johnson & Johnson, Coca-Cola Enterprises, Nokia, L’Oréal, Bayer og Heineken.
Epson har af den uafhængige platform EcoVadis for andet år i træk modtaget en Gold vurdering for overordnet bæredygtighed. Topvurderingen, som afspejler Epsons engagement i at opnå de højest mulige internationale CSR-standarder, anerkender også Epson for deres indsats inden for arbejdskraft, menneskerettigheder og etik.
Henning Ohlsson, CSR-direktør, Epson Europe, siger:
– Der er en øget efterspørgsel efter, at virksomhederne demonstrerer vilje inden for CSR og bæredygtighedsstandarder. Jeg utroligt stolt over, at det arbejde, vi har gjort som virksomhed, er blevet anerkendt med denne Gold EcoVadis vurdering.
– Hos Epson har vi længe troet på, at virksomheder har et fælles ansvar for at opbygge en bæredygtig fremtid. Dette inkluderer hvert eneste trin i leveringskæden – fra fabrikken til kontoret. Vi stræber efter at indarbejde alle dele i vores CSR-arbejde og i den teknologi, vi producerer. Det skal hjælpe vores egne kunder med at opnå deres egne mål for bæredygtighed.