Epson i top på overordnet bæredygtighed

PUBLICERET: 5 December 2018
OPDATERET: 5 December

Det er i hvert fald konklusionen på EcoVadis vurdering af Epsons ageren som indkøber, når det gælder miljø og bæredygtighed. Epson er ifølge EcoVadis’ analyse blandt de 3 procent bedste på området. Blandt de 50.000 andre organisationer der bruger EcoVadis, findes virksomheder som Nestlé, Johnson & Johnson, Coca-Cola Enterprises, Nokia, L’Oréal, Bayer og Heineken.

Epson har af den uafhængige platform EcoVadis for andet år i træk modtaget en Gold vurdering for overordnet bæredygtighed. Topvurderingen, som afspejler Epsons engagement i at opnå de højest mulige internationale CSR-standarder, anerkender også Epson for deres indsats inden for arbejdskraft, menneskerettigheder og etik.

Henning Ohlsson, CSR-direktør for Epson Europe.

Henning Ohlsson, CSR-direktør, Epson Europe, siger:
– Der er en øget efterspørgsel efter, at virksomhederne demonstrerer vilje inden for CSR og bæredygtighedsstandarder. Jeg utroligt stolt over, at det arbejde, vi har gjort som virksomhed, er blevet anerkendt med denne Gold EcoVadis vurdering.

– Hos Epson har vi længe troet på, at virksomheder har et fælles ansvar for at opbygge en bæredygtig fremtid. Dette inkluderer hvert eneste trin i leveringskæden – fra fabrikken til kontoret. Vi stræber efter at indarbejde alle dele i vores CSR-arbejde og i den teknologi, vi producerer. Det skal hjælpe vores egne kunder med at opnå deres egne mål for bæredygtighed.

 

Læs videre

Grøn cloud-løsning skal øge både bæredygtighed og sikkerhed

Den berettigede fokus på de store knaster i de grafiske virksomheders bæredygtighed: råvarer, transport, spild og maskinparkens energiforbrug gør at man måske overser nogle mindre, men dog betydende, lavt hængende frugter.
TeamPhoto

Vink byder på "en tur i det grønne"

Vink leverer et bredt udbud af plastmaterialer. Til grafisk industri fokuserer man især på plader og fleksible materialer samt forskellige former for skilte med indbygget LED lys.
Houlberg Zepernick og salgschef Jacob Busk Jensen foran Vink Plasts logo.

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

De seneste nyheder

Åbent hus hos Mark Andy og Pulse

Torsdag den 26. september 2024 kan du tage med til Mark Andy i Polen for at opdage, hvordan PureTones farvesæt og Monolox aniloxsystemet skaber nye muligheder på en moderne flexomaskine.
Heidi_Pulse

Hurtig omstilling på veje- og etiketteringslinje

Espera Nova er en serie af effektive veje- og etiketteringsmaskiner, som nu udvides med den nye  model Nova ES-E.
Espera_Linien

Gå ikke glip af Packnorth Award

Bidragene til årets Packnews Award kommer nu ind i en lind strøm. Det er fjerde gang, konkurrencen afholdes, og i år er prisoverrækkelsen tilbage på Scanpack-messen.
p-award_01

Addbrand overtager ICE Kuvert

Addbrand køber ICE Kuverts aktiver med virkning fra 1. august 2024. Dette skridt markerer også et generationsskifte, hvor Nanna Enemark ansættes hos Addbrand i København for at fortsætte med at servicere kunderne
ICE-Addbrand