Epson i top på overordnet bæredygtighed

PUBLICERET: 5 December 2018
OPDATERET: 5 December

Det er i hvert fald konklusionen på EcoVadis vurdering af Epsons ageren som indkøber, når det gælder miljø og bæredygtighed. Epson er ifølge EcoVadis’ analyse blandt de 3 procent bedste på området. Blandt de 50.000 andre organisationer der bruger EcoVadis, findes virksomheder som Nestlé, Johnson & Johnson, Coca-Cola Enterprises, Nokia, L’Oréal, Bayer og Heineken.

Epson har af den uafhængige platform EcoVadis for andet år i træk modtaget en Gold vurdering for overordnet bæredygtighed. Topvurderingen, som afspejler Epsons engagement i at opnå de højest mulige internationale CSR-standarder, anerkender også Epson for deres indsats inden for arbejdskraft, menneskerettigheder og etik.

Henning Ohlsson, CSR-direktør for Epson Europe.

Henning Ohlsson, CSR-direktør, Epson Europe, siger:
– Der er en øget efterspørgsel efter, at virksomhederne demonstrerer vilje inden for CSR og bæredygtighedsstandarder. Jeg utroligt stolt over, at det arbejde, vi har gjort som virksomhed, er blevet anerkendt med denne Gold EcoVadis vurdering.

– Hos Epson har vi længe troet på, at virksomheder har et fælles ansvar for at opbygge en bæredygtig fremtid. Dette inkluderer hvert eneste trin i leveringskæden – fra fabrikken til kontoret. Vi stræber efter at indarbejde alle dele i vores CSR-arbejde og i den teknologi, vi producerer. Det skal hjælpe vores egne kunder med at opnå deres egne mål for bæredygtighed.

 

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Grøn cloud-løsning skal øge både bæredygtighed og sikkerhed

Den berettigede fokus på de store knaster i de grafiske virksomheders bæredygtighed: råvarer, transport, spild og maskinparkens energiforbrug gør at man måske overser nogle mindre, men dog betydende, lavt hængende frugter.
TeamPhoto
Grøn cloud-løsning skal øge både bæredygtighed og sikkerhed

Vink byder på "en tur i det grønne"

Vink leverer et bredt udbud af plastmaterialer. Til grafisk industri fokuserer man især på plader og fleksible materialer samt forskellige former for skilte med indbygget LED lys.
Houlberg Zepernick og salgschef Jacob Busk Jensen foran Vink Plasts logo.
Vink byder på “en tur i det grønne”

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient
Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen