Epson i top på overordnet bæredygtighed

PUBLICERET: 5 December 2018
OPDATERET: 5 December

Det er i hvert fald konklusionen på EcoVadis vurdering af Epsons ageren som indkøber, når det gælder miljø og bæredygtighed. Epson er ifølge EcoVadis’ analyse blandt de 3 procent bedste på området. Blandt de 50.000 andre organisationer der bruger EcoVadis, findes virksomheder som Nestlé, Johnson & Johnson, Coca-Cola Enterprises, Nokia, L’Oréal, Bayer og Heineken.

Epson har af den uafhængige platform EcoVadis for andet år i træk modtaget en Gold vurdering for overordnet bæredygtighed. Topvurderingen, som afspejler Epsons engagement i at opnå de højest mulige internationale CSR-standarder, anerkender også Epson for deres indsats inden for arbejdskraft, menneskerettigheder og etik.

Henning Ohlsson, CSR-direktør for Epson Europe.

Henning Ohlsson, CSR-direktør, Epson Europe, siger:
– Der er en øget efterspørgsel efter, at virksomhederne demonstrerer vilje inden for CSR og bæredygtighedsstandarder. Jeg utroligt stolt over, at det arbejde, vi har gjort som virksomhed, er blevet anerkendt med denne Gold EcoVadis vurdering.

– Hos Epson har vi længe troet på, at virksomheder har et fælles ansvar for at opbygge en bæredygtig fremtid. Dette inkluderer hvert eneste trin i leveringskæden – fra fabrikken til kontoret. Vi stræber efter at indarbejde alle dele i vores CSR-arbejde og i den teknologi, vi producerer. Det skal hjælpe vores egne kunder med at opnå deres egne mål for bæredygtighed.

 

Læs videre

Grøn cloud-løsning skal øge både bæredygtighed og sikkerhed

Den berettigede fokus på de store knaster i de grafiske virksomheders bæredygtighed: råvarer, transport, spild og maskinparkens energiforbrug gør at man måske overser nogle mindre, men dog betydende, lavt hængende frugter.
TeamPhoto

Vink byder på "en tur i det grønne"

Vink leverer et bredt udbud af plastmaterialer. Til grafisk industri fokuserer man især på plader og fleksible materialer samt forskellige former for skilte med indbygget LED lys.
Houlberg Zepernick og salgschef Jacob Busk Jensen foran Vink Plasts logo.

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3