Bitter sød melankoli …

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 28 November 2018
OPDATERET: 28 November

Det var det udtryk fem unge italienske designere fra Nuova Accademia Belle Arti i Milano ville have frem, da de havde fået til opgave at designe en Munken papirkalender for Arctic Paper.

Hvor mange benytter egentlig en billedkalender af papir i dag, kan man spørge sig selv. Men det trykte medie kan nu noget særligt, når der er gjort lidt ekstra ud af opgaven.

Allerede adresseringen og forsendelsesemballagen, giver dig lyst til at åbne og se nærmere på indholdet. Det opnår blandt andet med deres valg af font i modtageradressen, at du føler dig værdsat. De har sendt en pakke til netop dig. Og billeder og layout i kalenderen er så fint, og udtrykker den bitter søde melankoli – og lidt af den nostalgi alle, der når voksenalderen kan føle.

Det er en kalender, der hvis den ikke skal bruges direkte som kalender, så er en fin coffee table book at have liggende.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot