Jan Edelgaard fik en vild idé

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 2 October 2018
OPDATERET: 2 October

På et seminar om at tænke anderledes med hensyn til markedsføring, fik Jan Edelgaard en vild idé til at tænke både velgørenhed, bilindpakning og markedsføring sammen til én ting.

Jan Edelgaard arbejder sammen med Morten Bak-Fredslund i Folie.dk, som Morten startede for flere år siden. Begge er Danmarksmestre i bil-indpakning og interesserer sig for biler og bilsport, så da Jan fortalte Morten om sin idé, blev den hurtigt sat i gang.

Jan Edelgaard ses her ved Ferrarien, der er blevet til et kunstværk

Den vilde idé, gik ud på at gøre en bil til velgørenhedsløbet Cool Car Race til et kunstværk. Kunstneren skulle være Michael B, der er en anerkendt kunstner inden for Street Art. Han bruger en kombination af grafisk udtryk og graffiti i sine værker. Og Jan Edelgaard  kan lide hans kunst. Derfor tog han også kontakt til Michael B., som straks var med på idéen om at overføre et kunstværk til folie, der skulle bruges til at indpakke en Ferrari, som skulle deltage i Cool Car Race.

Og så gik Morten Bak-Fredslund og Jan Edelgaard i gang med arbejdet.

Kølerhjelmen er bortauktioneret i forbindelse med løbet, der fandt sted i foråret, og pengene er gået til fonden Cool Unite, som arbejder med at samle penge ind til børn, fx har de indsamlet penge til Danmarks første børnehospice.

Nu skal den unikke Ferrari bruges som installationskunst i et projekt i København, så der er blevet fremstillet ny folie til en ny kølerhjelm.

Henrik Christensen fra Kildeberg var med til samme seminar som Jan Edelgaard, og han var også med på idéen, så der har været et tæt samarbejde mellem Henrik Christensen, Morten Bak-Fredslund og idémanden Jan Edelgaard.

Morten Bak-Fredslund i gang med indpakningen af en Ferrari, men de udfører også mange andre opgaver hos Folie.dk

Jan Edelgaard fortæller, at Folie.dk gerne vil fortsætte med at arbejde med markedsføring på en anderledes måde og også med at støtte Cool Unite-fonden.

Folie.dk har travlt, der er masser af opgaver, og der er rigtig mange bilindpakninger, men de udfører også mange andre opgaver. De har netop investeret i en ny Epson-printer, så de kan klare flere opgaver selv.

Se en video af projektet her:

Læs videre

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

Mercoprint flytter sydpå

Mercoprint valgte i 2022 at flytte deres hovedkontor fra Københavns omegn til Næstved. Det var en beslutning som blandt andet var baseret på en markant ændret kundeadfærd.
Mercoprint_01

Når den gode stemning bliver en salgsparameter

Der er en ualmindelig god stemning, når man kommer ind hos BW & Madsen Skilte Reklame i Haderslev. Havde der været dug på bordene, havde det næsten været som at være hjemme i privaten.
BW_01

De seneste nyheder

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award

Schur viser ny printerteknologi, der erstatter labels på Sign Print & Pack

Den danske emballagegigant Schur har valgt at vise deres seneste 5-farve mærkningsteknologi på Sign Print & Pack-messen.
GSI Colorize

En verdensnyhed inden for kanalbogstaver vises på Sign Print & Pack

Du kan opleve intet mindre end en verdensnyhed, når du besøger Sign Print & Pack-messen i Odense.
saga_01

Zünd spreder avanceret funktion ud til flere skæresystemer

Zünd lancerer det nye EIS Load Table – et nyt system til registrering af materiale, der skal skæres eller have bukkestreger på bagsiden og derfor har printet nedad.
EIS LOAD TABLE