På et seminar om at tænke anderledes med hensyn til markedsføring, fik Jan Edelgaard en vild idé til at tænke både velgørenhed, bilindpakning og markedsføring sammen til én ting.
Jan Edelgaard arbejder sammen med Morten Bak-Fredslund i Folie.dk, som Morten startede for flere år siden. Begge er Danmarksmestre i bil-indpakning og interesserer sig for biler og bilsport, så da Jan fortalte Morten om sin idé, blev den hurtigt sat i gang.
Den vilde idé, gik ud på at gøre en bil til velgørenhedsløbet Cool Car Race til et kunstværk. Kunstneren skulle være Michael B, der er en anerkendt kunstner inden for Street Art. Han bruger en kombination af grafisk udtryk og graffiti i sine værker. Og Jan Edelgaard kan lide hans kunst. Derfor tog han også kontakt til Michael B., som straks var med på idéen om at overføre et kunstværk til folie, der skulle bruges til at indpakke en Ferrari, som skulle deltage i Cool Car Race.
Og så gik Morten Bak-Fredslund og Jan Edelgaard i gang med arbejdet.
Kølerhjelmen er bortauktioneret i forbindelse med løbet, der fandt sted i foråret, og pengene er gået til fonden Cool Unite, som arbejder med at samle penge ind til børn, fx har de indsamlet penge til Danmarks første børnehospice.
Nu skal den unikke Ferrari bruges som installationskunst i et projekt i København, så der er blevet fremstillet ny folie til en ny kølerhjelm.
Henrik Christensen fra Kildeberg var med til samme seminar som Jan Edelgaard, og han var også med på idéen, så der har været et tæt samarbejde mellem Henrik Christensen, Morten Bak-Fredslund og idémanden Jan Edelgaard.
Jan Edelgaard fortæller, at Folie.dk gerne vil fortsætte med at arbejde med markedsføring på en anderledes måde og også med at støtte Cool Unite-fonden.
Folie.dk har travlt, der er masser af opgaver, og der er rigtig mange bilindpakninger, men de udfører også mange andre opgaver. De har netop investeret i en ny Epson-printer, så de kan klare flere opgaver selv.
Se en video af projektet her: