I sidste uge havde Ricoh, Antalis og Neopost inviteret til møde om, hvordan man kan give sine trykte produkter ekstra værdi, således at de kan gør produktet og virksomheden til noget unikt.
Mødet var velbesøgt, hele 54 personer havde tilmeldt sig, og der var kun ganske få, der var blevet forhindret på dagen. Stemningen var god og interessen stor, da der mellem talerne kunne netværkes og tales videre med oplægsholderne.
Antalis har i samarbejde med Ricoh udarbejdet en fin bog med medier, der er særligt velegnet til Ricohs digitale maskiner. Blandt medierne er fx også et magnetisk medie, MagneCoat og et teknisk medie (IoT – Internet og Things til intelligente tryksager). Power Coat Technology hedder teknologien, Antalis benytter i papiret. Det er en bog, der er værd at få fat i, hvis du har en digital Ricoh-printer.
Talerne fra Neopost informerede blandt andet om Touch 7 Photo, der gør det meget enkelt og hurtigt at arbejde med farveændringer, lige som der blev præsenteret en Colorlogic farveguide til CMYK+W på metaliserede medier.
Med seminaret viste Ricoh, Antalis og Neopost, hvordan tryksager kan tilføres ekstra værdi og hvordan tryksagen kan gøres mere spændende og langt mere brugbar, fx med tekniske medier.
Alle de muligheder, der eksisterer for at gøre tryksagen ekstra interessant at benytte skal videreformidles til både trykkerier, reklamebureauer og brandowners. Ikke mindst inden for lux-packaging markedet. Her er et marked, der burde være lige til at plukke J
– Tal ikke om pris. Tal om hvordan tryksagen kan gøre virksomheden unik, lød slutkommentaren, inden der blev sagt tak for i dag.