Ricoh præsenterede nye muligheder i samarbejde med Antalis og Neopost

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 26 September 2018
OPDATERET: 26 September

I sidste uge havde Ricoh, Antalis og Neopost inviteret til møde om, hvordan man kan give sine trykte produkter ekstra værdi, således at de kan gør produktet og virksomheden til noget unikt.

Mødet var velbesøgt, hele 54 personer havde tilmeldt sig, og der var kun ganske få, der var blevet forhindret på dagen. Stemningen var god og interessen stor, da der mellem talerne kunne netværkes og tales videre med oplægsholderne.

Antalis har i samarbejde med Ricoh udarbejdet en fin bog med medier, der er særligt velegnet til Ricohs digitale maskiner. Blandt medierne er fx også et magnetisk medie, MagneCoat og et teknisk medie (IoT – Internet og Things til intelligente tryksager). Power Coat Technology hedder teknologien, Antalis benytter i papiret. Det er en bog, der er værd at få fat i, hvis du har en digital Ricoh-printer.

Talerne fra Neopost informerede blandt andet om Touch 7 Photo, der gør det meget enkelt og hurtigt at arbejde med farveændringer, lige som der blev præsenteret en Colorlogic farveguide til CMYK+W på metaliserede medier.

Med seminaret viste Ricoh, Antalis og Neopost, hvordan tryksager kan tilføres ekstra værdi og hvordan tryksagen kan gøres mere spændende og langt mere brugbar, fx med tekniske medier.

Der blev budt på lækker kage i pausen
Foto: Morten Bech Reitoft

Alle de muligheder, der eksisterer for at gøre tryksagen ekstra interessant at benytte skal videreformidles til både trykkerier, reklamebureauer og brandowners. Ikke mindst inden for lux-packaging markedet. Her er et marked, der burde være lige til at plukke J

– Tal ikke om pris. Tal om hvordan tryksagen kan gøre virksomheden unik, lød slutkommentaren, inden der blev sagt tak for i dag.

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401
Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker