Ricoh præsenterede nye muligheder i samarbejde med Antalis og Neopost

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 26 September 2018
OPDATERET: 26 September

I sidste uge havde Ricoh, Antalis og Neopost inviteret til møde om, hvordan man kan give sine trykte produkter ekstra værdi, således at de kan gør produktet og virksomheden til noget unikt.

Mødet var velbesøgt, hele 54 personer havde tilmeldt sig, og der var kun ganske få, der var blevet forhindret på dagen. Stemningen var god og interessen stor, da der mellem talerne kunne netværkes og tales videre med oplægsholderne.

Antalis har i samarbejde med Ricoh udarbejdet en fin bog med medier, der er særligt velegnet til Ricohs digitale maskiner. Blandt medierne er fx også et magnetisk medie, MagneCoat og et teknisk medie (IoT – Internet og Things til intelligente tryksager). Power Coat Technology hedder teknologien, Antalis benytter i papiret. Det er en bog, der er værd at få fat i, hvis du har en digital Ricoh-printer.

Talerne fra Neopost informerede blandt andet om Touch 7 Photo, der gør det meget enkelt og hurtigt at arbejde med farveændringer, lige som der blev præsenteret en Colorlogic farveguide til CMYK+W på metaliserede medier.

Med seminaret viste Ricoh, Antalis og Neopost, hvordan tryksager kan tilføres ekstra værdi og hvordan tryksagen kan gøres mere spændende og langt mere brugbar, fx med tekniske medier.

Der blev budt på lækker kage i pausen
Foto: Morten Bech Reitoft

Alle de muligheder, der eksisterer for at gøre tryksagen ekstra interessant at benytte skal videreformidles til både trykkerier, reklamebureauer og brandowners. Ikke mindst inden for lux-packaging markedet. Her er et marked, der burde være lige til at plukke J

– Tal ikke om pris. Tal om hvordan tryksagen kan gøre virksomheden unik, lød slutkommentaren, inden der blev sagt tak for i dag.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

De seneste nyheder

Åbent hus hos Mark Andy og Pulse

Torsdag den 26. september 2024 kan du tage med til Mark Andy i Polen for at opdage, hvordan PureTones farvesæt og Monolox aniloxsystemet skaber nye muligheder på en moderne flexomaskine.
Heidi_Pulse

Hurtig omstilling på veje- og etiketteringslinje

Espera Nova er en serie af effektive veje- og etiketteringsmaskiner, som nu udvides med den nye  model Nova ES-E.
Espera_Linien

Gå ikke glip af Packnorth Award

Bidragene til årets Packnews Award kommer nu ind i en lind strøm. Det er fjerde gang, konkurrencen afholdes, og i år er prisoverrækkelsen tilbage på Scanpack-messen.
p-award_01

Addbrand overtager ICE Kuvert

Addbrand køber ICE Kuverts aktiver med virkning fra 1. august 2024. Dette skridt markerer også et generationsskifte, hvor Nanna Enemark ansættes hos Addbrand i København for at fortsætte med at servicere kunderne
ICE-Addbrand