Ricoh præsenterede nye muligheder i samarbejde med Antalis og Neopost

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 26 September 2018
OPDATERET: 26 September

I sidste uge havde Ricoh, Antalis og Neopost inviteret til møde om, hvordan man kan give sine trykte produkter ekstra værdi, således at de kan gør produktet og virksomheden til noget unikt.

Mødet var velbesøgt, hele 54 personer havde tilmeldt sig, og der var kun ganske få, der var blevet forhindret på dagen. Stemningen var god og interessen stor, da der mellem talerne kunne netværkes og tales videre med oplægsholderne.

Antalis har i samarbejde med Ricoh udarbejdet en fin bog med medier, der er særligt velegnet til Ricohs digitale maskiner. Blandt medierne er fx også et magnetisk medie, MagneCoat og et teknisk medie (IoT – Internet og Things til intelligente tryksager). Power Coat Technology hedder teknologien, Antalis benytter i papiret. Det er en bog, der er værd at få fat i, hvis du har en digital Ricoh-printer.

Talerne fra Neopost informerede blandt andet om Touch 7 Photo, der gør det meget enkelt og hurtigt at arbejde med farveændringer, lige som der blev præsenteret en Colorlogic farveguide til CMYK+W på metaliserede medier.

Med seminaret viste Ricoh, Antalis og Neopost, hvordan tryksager kan tilføres ekstra værdi og hvordan tryksagen kan gøres mere spændende og langt mere brugbar, fx med tekniske medier.

Der blev budt på lækker kage i pausen
Foto: Morten Bech Reitoft

Alle de muligheder, der eksisterer for at gøre tryksagen ekstra interessant at benytte skal videreformidles til både trykkerier, reklamebureauer og brandowners. Ikke mindst inden for lux-packaging markedet. Her er et marked, der burde være lige til at plukke J

– Tal ikke om pris. Tal om hvordan tryksagen kan gøre virksomheden unik, lød slutkommentaren, inden der blev sagt tak for i dag.

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401

De seneste nyheder

Nyt online-kursus i interiør dekoration

Folieproducenten CoverStyl i Luxembourg har lanceret et kursusforløb med fem timers online undervisning fordelt på 26 kurser á 3-5 minutters varighed.
CoverStyl E-Learning

Fahlén Skilte udvider ejerkredsen og satser på større synlighed

Pr. 1. januar er Lasse Schneider indtrådt som medejer af Fahlén Skilte, som ellers er stiftet og indtil nu 100% ejet af Michael Fahlén.
fahlen_skilte_01

Roland DG lancerer nyt flagskib i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64” øko-solvent inkjetprinter der med forskudt printhoved-design og finere dråbestruktur leverer både højere densitet og hastighed.
XP-640_Printer

Inline efterbehandling blev redningen for GrafiPro

GrafiPro er en lille virksomhed med en pudsig historie og en fantastisk beliggenhed – og så går det faktisk rigtig godt. Blandt andet på grund af nogle gode investeringer.
grafipro_01