300 kunder kiggede på automatiseret efterbehandling

PUBLICERET: 25 September 2018
OPDATERET: 25 September

Automatisering og integrerede systemer var den røde tråd på Horizons Finishing First-arrangement. Det foregik over tre dage i det europæiske hovedsæde i Quickborn, lidt nord for Hamborg. Omkring 300 kunder mødte op for at se virksomhedens efterbehandlingsmaskiner.

Det var tredje år i træk at Horizon afholdt arrangementet Finishing First. Kunder fra hele Europa var på plads for at se Horizons løsninger til færdiggørelse af tryksager af forskellige typer og størrelser – fra helt små opgaver til industriproduktion. Fra produktion af bøger i olag på ganske få eksemplarer til millioner af offsettrykte publikationer.

Paul Jakobson demonstrerer limbinderen BQ 470, som er forgængeren af ​​Horizons nye flagskib i BQ serie BQ serie, BQ 480.

Paul Jacobson, salgschef for Horizon i Europa, siger, at fordelen ved at afholde Finishing First i deres showroom er inspiration. Selv om kunden har en specifik maskine i tankene, når de kommer, så kan de blive inspireret til endnu bedre løsninger.

I løbet af de tre dage var Horizons forskellige partnere også på plads. Blandt andet viste Horizon og Hunkeler en produktion af foldede flyers med variable data, noget der er særligt interessant for direkte markedsføring i roll-to-roll inkjet print.

– Vi forsøger at arbejde med de vigtigste og verdens førende inden for denne branche, siger Jakobson og nævner herunder Canon, Screen, Fujifilm, Ricoh og Xerox. Dem arbejder vi tæt sammen med for at kunne håndtere de mange forskellige applikationer, der især dukker op inde for digital produktion, udtaler Paul Jakobson.

I udstillingslokalerne var der ca. 20 maskiner opstillet med fokus på efterbehandling for både digital- og offsetproduktioner. Besøgende kunne blandt andet se den fuldt automatiserede limbinder BQ 480 og Stitchliner Mark III, som er Horinsons industriprodukt til hæftede brochurer. Begge maskiner har en høj grad af automatisering og er beregnet til at producere alt fra små mængder til millioner af bøger og brochurer.

Arrangementet blev afholdt 18-20 september på Horizon Academy i Quickborn.

Horinsons nye administrerende direktør Yoshihiro Oe talte om virksomhedens strategi og efterbehandling i fremtiden. Han ser et stort potentiale for Horizon til at vokse yderligere og talte om betydningen af ​​automatisering og minimering af nedetid. Han sagde også, at målet i hans nye rolle er at skabe en bro mellem Europa og Japan.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Sign Service og College360 gør eleverne klar til Skills

For tredje år i træk er skilteteknikerne med til DM i Skills som konkurrencefag.
skills_05

– Vi må stå sammen om skiltetekniker-uddannelsen

Fredag den 12. april var der generalforsamling i Skilt- og Print Branchen, hvor der var stor fokus på at fastholde og udvikle skiltetekniker-uddannelsen.
claus-tvangso

HP vil fortsætte med at drive udviklingen

Nøgleordene for HP på Drupa-messen er automation, integration og bæredygtighed som vil de adressere med tre teknologier.
drupa24_hp

Huuray for en printer

Den danske virksomhed, Huuray, investerede i sommeren 2023 i en ny printer for at udvide sit udbud af personaliserede gavekort.
Huuray-PR-Billeder