Hele tre gode tilbud til den grafiske branche og skiltefolket

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 16 May 2018
OPDATERET: 16 May

Vil du vide mere om digital foliering, automatisering i den grafiske branche eller vil du helt tæt på storformatprintere og materialer, så er her tre gode tilbud.

Digital foliering – se og føl resultaterne

Den 6. juni kl. 15.30 – 17.30 i  Hedehusene ved København kan du komme til gratis gå-hjem-møde om digital foliering. Det er Print & Medier, der står for mødet, som holdes hos Uttenthal. Vi har bedt tre forskellige leverandører foliere fire forskellige papirkvaliteter: Bestrøget, ubestrøget, matkacheret og struktureret papir. Arkene er fortrykt med sort hos Uttenthal, skal folieres hos leverandøren og slutteligt præges igen hos Uttenthal.

Du får arkene i hænderne og mulighed for at deltage i en diskussion om både resultatet, samt inden for hvilke områder de forskellige teknologier er mest velegnet.

De tre leverandører er Visutech med Scodix Foil. Konica Minolta med MGI JetVarnish iFoil. Printech med Vivid Matrix. Mødet er gratis, men kræver tilmelding, som sker til sw@lykkeogwinslow.dk med oplysning om navn og firma.

Spændende teknisk heldagskonference

Dagen efter – den 7. juni – er det GraKom, der i samarbejde med Medit Consult står bag en teknisk heldagskonference i Odense.

På konferencens indlæg belyses det forretningsmæssige potentiale af professionelle forretningsudviklere, krydret med cases fra virksomheder der har gjort det i praksis.

Sideløbende ser konferencen indad i den grafiske virksomhed og sætter klassiske optimeringsgevinster som effektivisering, fejlminimering og kvalitetssikring i nyt lys.

Du kan læse mere og se hele programmet her. På dette link finder du også oplysning om sted, pris og tilmeldingsfrist.

En hel dag for skiltefolket

Roland og Hexis har arrangeret en hel dag for skiltefolket, hvor man kan komme helt tæt på maskiner, materialer og alle dem, der virkelig ved noget om det. Roland DG og Hexis har haft et tæt samarbejde gennem længere tid, hvor Hexis blandt andet har kørt wrapping kurser i Rolands demolokaler i Allerød. Nu udmønter samarbejdet sig en decideret oplevelsesdag – Experience Day – hvor du er inviteret til at komme og se printerne arbejde med de forskellige medier.

Tinie Hauch Tarp, marketing direktør hos Roland DG North Europe, fortæller, at det er Poul Lübbert fra Hexis, der fik ideen til oplevelsesdagen, hvor kunderne kunne se både forskellige materialer og maskiner i aktion. Udover Roland DG og Hexis er der repræsentanter fra Rias (der laver hårde plastmaterialer) og New Wave (som laver forskellige slags tekstiler). Så der bliver masser at se på, og mange kloge hoveder at snakke med.

Dagen er organiseret som et åbnet hus, hvor man kan komme og gå som man vil. Der er dog et par seminarer, som henholdsvis Roland DG og Hexis afholder, og som foregår på faste tidspunkter. Antallet af seminarpladser er begrænset, så forhåndstilmelding er tilrådelig. Oplevelsesdagen er gratis, men man skal tilmelde sig på nedenstående link, hvor man også kan se programmet for dagen.

Tinie Hauch Tarp fortæller, at der allerede er 20 tilmeldte og at de forventer mellem 40 og 70 gæster henover dagen.

Tilmelding her: http://go.rolanddg.eu/ExperienceDayDK

 

De seneste nyheder

Robotfactory med fuldautomatisk skæresystem

Robotfactory viste på FESPA deres automatiserede skæresystem med to ABB-industrirobotter i samarbejde med et industrielt Zünd D3 skærebord.
robot_01

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S og styrker efterbehandlingstilbuddet i Prinfo-kæden.
Screenshot

Fujifilm: "Det er sjældent, at der lanceres en ny blækteknologi"

Fujifilm har udviklet en helt ny blækteknologi. AQUAFUZE kombinerer UV-LED og vandbaseret blæk.
Fuji_01

Dansk virksomhed indtager USA og indgår samarbejde med Disney

Poster & Frame Art Group har på få år skabt en international succes, der bringer dansk design og automatiseret printproduktion til USA.
P&F_01

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk