Stibo udspringer af det gamle Aarhus Stiftsbogtrykkeri tilbage i 1974. Senere er der sket mange justeringer og ændringer i den grafiske virksomhed blandt andet gennem opkøb af andre grafiske virksomheder som fx Color Print, Scanprint og Sörmlands.
De har alle – sammen med Stibo Graphics og Stibo Medie – været markedsført under navnet Stibo Printing Solutions.
Det nye navn er Stibo Complete. I lighed med tidligere er der tale om et markedsføringsnavn. De enkelte produktionsselskaber, der indgår i Stibo Complete, beholder rent juridisk deres navne som fx Color Print, og deres virksomhedsnumre.
Med det nye navn vil Stibo Complete gerne signalere over for deres kunder, at de er en one stop shop, der kan hjælpe med kommunikationsløsninger lige fra idé og design til produktion, lager og logistik samt distribution og til fx montering af butiksløsninger i butikken.
– Vi vil gerne sælge flere løsninger til samme kunde, fortæller Søren Henriksen, der er administrerende direktør i Stibo Complete.
Da navneskiftet blev offentliggjort var der også udviklet en ny identitet for virksomheden, som naturligvis var helt på plads, således at alle produktionsselskaberne havde fået ny facadeskiltning og medarbejderne var forsynet med nye visitkort.
I navneskiftet kan der også følges en historisk udvikling af både branchen og det danske sprog. Vi bevæger os fra det i dag gammeldagsklingende bogtrykkeri (Aarhus Stiftsbogtrykkeri) og trykkeri til en internationalisering, hvor tryk bliver til print (Printing Solutions) og hvor vi i dag mere taler om totalløsninger og ikke blot print eller design, eller distribution, men om Complete, der signalerer, at der er tale om 360 graders løsninger.
Stibo-koncernen rummer ud over Stibo Complete også Stibo Systems og CCI Europe. Der er 450 medarbejdere og de omsætter for omkring en milliard kroner.