Stibo foretager et navneskifte, der giver mening

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 28 February 2018
OPDATERET: 28 February

Stibo udspringer af det gamle Aarhus Stiftsbogtrykkeri tilbage i 1974. Senere er der sket mange justeringer og ændringer i den grafiske virksomhed blandt andet gennem opkøb af andre grafiske virksomheder som fx Color Print, Scanprint og Sörmlands.

De har alle – sammen med Stibo Graphics og Stibo Medie – været markedsført under navnet Stibo Printing Solutions.

Det nye navn er Stibo Complete. I lighed med tidligere er der tale om et markedsføringsnavn. De enkelte produktionsselskaber, der indgår i Stibo Complete, beholder rent juridisk deres navne som fx Color Print, og deres virksomhedsnumre.

Med det nye navn vil Stibo Complete gerne signalere over for deres kunder, at de er en one stop shop, der kan hjælpe med kommunikationsløsninger lige fra idé og design til produktion, lager og logistik samt distribution og til fx montering af butiksløsninger i butikken.

– Vi vil gerne sælge flere løsninger til samme kunde, fortæller Søren Henriksen, der er administrerende direktør i Stibo Complete.

Da navneskiftet blev offentliggjort var der også udviklet en ny identitet for virksomheden, som naturligvis var helt på plads, således at alle produktionsselskaberne havde fået ny facadeskiltning og medarbejderne var forsynet med nye visitkort.

I navneskiftet kan der også følges en historisk udvikling af både branchen og det danske sprog. Vi bevæger os fra det i dag gammeldagsklingende bogtrykkeri (Aarhus Stiftsbogtrykkeri) og trykkeri til en internationalisering, hvor tryk bliver til print (Printing Solutions) og hvor vi i dag mere taler om totalløsninger og ikke blot print eller design, eller distribution, men om Complete, der signalerer, at der er tale om 360 graders løsninger.

Stibo-koncernen rummer ud over Stibo Complete også Stibo Systems og CCI Europe. Der er 450 medarbejdere og de omsætter for omkring en milliard kroner.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen