Stibo foretager et navneskifte, der giver mening

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 28 February 2018
OPDATERET: 28 February

Stibo udspringer af det gamle Aarhus Stiftsbogtrykkeri tilbage i 1974. Senere er der sket mange justeringer og ændringer i den grafiske virksomhed blandt andet gennem opkøb af andre grafiske virksomheder som fx Color Print, Scanprint og Sörmlands.

De har alle – sammen med Stibo Graphics og Stibo Medie – været markedsført under navnet Stibo Printing Solutions.

Det nye navn er Stibo Complete. I lighed med tidligere er der tale om et markedsføringsnavn. De enkelte produktionsselskaber, der indgår i Stibo Complete, beholder rent juridisk deres navne som fx Color Print, og deres virksomhedsnumre.

Med det nye navn vil Stibo Complete gerne signalere over for deres kunder, at de er en one stop shop, der kan hjælpe med kommunikationsløsninger lige fra idé og design til produktion, lager og logistik samt distribution og til fx montering af butiksløsninger i butikken.

– Vi vil gerne sælge flere løsninger til samme kunde, fortæller Søren Henriksen, der er administrerende direktør i Stibo Complete.

Da navneskiftet blev offentliggjort var der også udviklet en ny identitet for virksomheden, som naturligvis var helt på plads, således at alle produktionsselskaberne havde fået ny facadeskiltning og medarbejderne var forsynet med nye visitkort.

I navneskiftet kan der også følges en historisk udvikling af både branchen og det danske sprog. Vi bevæger os fra det i dag gammeldagsklingende bogtrykkeri (Aarhus Stiftsbogtrykkeri) og trykkeri til en internationalisering, hvor tryk bliver til print (Printing Solutions) og hvor vi i dag mere taler om totalløsninger og ikke blot print eller design, eller distribution, men om Complete, der signalerer, at der er tale om 360 graders løsninger.

Stibo-koncernen rummer ud over Stibo Complete også Stibo Systems og CCI Europe. Der er 450 medarbejdere og de omsætter for omkring en milliard kroner.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01