Om det er fordi reklamefolket er blevet uopfindsomme, eller fordi de vælger at satse på det sikre, vides ikke. Men i den undersøgelse, som Onlineprinters har foretaget på baggrund af deres reklamekunders indkøb, så er der ikke meget nyt under solen. Det er stadig klassikere som flyers, plakater, foldere, visitkort og brevpapir, der udgør ”The Big Five” i indkøbskurvene. Men det er langt fra al markedsføring, der gå online.
– Til trods for at store dele af reklamerne er flyttet til onlinemedierne, kan man stadig ikke forestille sig virksomhedernes marketing-mix uden trykte reklamematerialer. Alene vores tocifrede omsætningsvækst i de seneste år viser hvor meget potentiale, der er i det, siger Christian Würst, Chief Commercial Officer (CCO) hos Onlineprinters.
Oplagene er typisk mindre, og de er faldende sammenlignet med tidligere år, men der produceres også større oplag hos Onlineprinters, fx 800.000 flyers. Netop dette medie er hyppigt brugt inden for restaurationsbranchen, byggefagene og blandt håndværkere.