Reklamekøbernes Big Five

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 5 February 2018
OPDATERET: 5 February

Om det er fordi reklamefolket er blevet uopfindsomme, eller fordi de vælger at satse på det sikre, vides ikke. Men i den undersøgelse, som Onlineprinters har foretaget på baggrund af deres reklamekunders indkøb, så er der ikke meget nyt under solen. Det er stadig klassikere som flyers, plakater, foldere, visitkort og brevpapir, der udgør ”The Big Five” i indkøbskurvene. Men det er langt fra al markedsføring, der gå online.

– Til trods for at store dele af reklamerne er flyttet til onlinemedierne, kan man stadig ikke forestille sig virksomhedernes marketing-mix uden trykte reklamematerialer. Alene vores tocifrede omsætningsvækst i de seneste år viser hvor meget potentiale, der er i det, siger Christian Würst, Chief Commercial Officer (CCO) hos Onlineprinters.

Oplagene er typisk mindre, og de er faldende sammenlignet med tidligere år, men der produceres også større oplag hos Onlineprinters, fx 800.000 flyers. Netop dette medie er hyppigt brugt inden for restaurationsbranchen, byggefagene og blandt håndværkere.

De seneste nyheder

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

På FESPA havde Canon fokus på at inspirere kunderne til at skabe vækst gennem workflow og automatisering
canon_01
Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

På KOMM-Dagen er der fokus på inspiration, ideer og at bringe begejstring hos deltagerne.
Palle_Studs
KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen