Reklamekøbernes Big Five

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 5 February 2018
OPDATERET: 5 February

Om det er fordi reklamefolket er blevet uopfindsomme, eller fordi de vælger at satse på det sikre, vides ikke. Men i den undersøgelse, som Onlineprinters har foretaget på baggrund af deres reklamekunders indkøb, så er der ikke meget nyt under solen. Det er stadig klassikere som flyers, plakater, foldere, visitkort og brevpapir, der udgør ”The Big Five” i indkøbskurvene. Men det er langt fra al markedsføring, der gå online.

– Til trods for at store dele af reklamerne er flyttet til onlinemedierne, kan man stadig ikke forestille sig virksomhedernes marketing-mix uden trykte reklamematerialer. Alene vores tocifrede omsætningsvækst i de seneste år viser hvor meget potentiale, der er i det, siger Christian Würst, Chief Commercial Officer (CCO) hos Onlineprinters.

Oplagene er typisk mindre, og de er faldende sammenlignet med tidligere år, men der produceres også større oplag hos Onlineprinters, fx 800.000 flyers. Netop dette medie er hyppigt brugt inden for restaurationsbranchen, byggefagene og blandt håndværkere.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Sign Service og College360 gør eleverne klar til Skills

For tredje år i træk er skilteteknikerne med til DM i Skills som konkurrencefag.
skills_05

– Vi må stå sammen om skiltetekniker-uddannelsen

Fredag den 12. april var der generalforsamling i Skilt- og Print Branchen, hvor der var stor fokus på at fastholde og udvikle skiltetekniker-uddannelsen.
claus-tvangso

HP vil fortsætte med at drive udviklingen

Nøgleordene for HP på Drupa-messen er automation, integration og bæredygtighed som vil de adressere med tre teknologier.
drupa24_hp

Huuray for en printer

Den danske virksomhed, Huuray, investerede i sommeren 2023 i en ny printer for at udvide sit udbud af personaliserede gavekort.
Huuray-PR-Billeder