Endnu en rapport fra USA: Små virksomheder klarer sig godt

PUBLICERET: 29 January 2018
OPDATERET: 29 January

Det er tid for forudsigelser for 2018 og ikke mindst fra USA kommer der flere rapporter og white papers om udviklingen. I sidste uge kunne vi fortælle om SGIA og NAPCO Media der har undersøgt det amerikanske markeds adoption og interesse for Production Inkjet, som viste nogle overraskende tal for begge parametre. I denne uge kan vi berette om WhatTheyThink’s forudsigelse for 2018 baseret på svar fra 300 virksomhedsledere om både året der er gået og året der kommer.

I modsætningen til SGIA-rapporten er WhatTheyThink’s rapport kun tilgængelig mod betaling. Derfor har de skrevet et resume, så man kan danne sig et indtryk af, hvad rapporten vil fortælle. Heri står blandt andet:

”De virksomheder som har den bedste indtjening er enten meget små eller meget store. De mellemstore virksomheder oplever en beskeden omsætningsvækst, især når inflationen indregnes. Hvad angår rentabilitet, går det de mindre virksomheder bedre end større.

Få printvirksomheder har væsentlige planlagte investeringer i 2018, men af dem der har, ligger indbindings- og efterbehandlingsudstyr øverst på listen.
To tredjedele af trykkerierne siger, at de planlægger at ansætte personale i 2018, primært grafiske designere, marketing/kommunikationsspecialister og prepress-operatører.”

På baggrund af sidste uges rapport om en stor investeringsinteresse for Production Inkjet er det tankevækkende, at denne rapport fortæller, at kun få virksomheder har planlagt investeringer og at de der har, planlægger at købe efterbehandlingsudstyr og ikke Production Inkjet. Det kan næppe være de samme virksomheder de har spurgt, eller også har det noget at gøre med, hvordan man stiller sine spørgsmål. For som en gammel talemåde siger: Som man råber i skoven får man svar!

WhatTheyThink’s rappport er udarbejdet af Dr. Joe Webb (som optrådte på Sign & Print 2014) og Richard Romano. Den kan købes her.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Inkjet-print med fuldautomatiseret efterbehandling

Oplev to nyudviklede efterbehandlingsløsninger til RISO’s inkjet-flagskib Valezus.
ExpeJet

Canon slår det store brød op på Hunkeler Innovation Days

Under temaet 'The Power to Move' vil Canon at vise, hvordan digitalprint kan flytte mennesker og virksomheder fremad.
canon_prostream_3000_01

Ny trykfarve lover bedre egenskaber og lavere miljøpåvirkning

Hubergroup, en global leverandør af bl.a. trykfarver lancerer en ny trykfarveserie – Dynamica Ink.
Screenshot

Ændring i ejerskabet hos William Skilte

Alt fortsætter som før, lover Mette Broch som nu har overtaget det fulde ansvar for virksomheden.
william_skilte_mette