Ricoh løfter sløret for ny tekstilprinter

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 15 January 2018
OPDATERET: 15 January

Ricoh forsætter med at udvide mulighederne for både nye og eksisterende virksomheder inden for tekstilbranchen med lanceringen af en ny Direct to Garment (DTG) printer, Ricoh Ri 100, der er målrettet kreative iværksættere, der gerne vil i gang med tekstiltryk, fx modeindustrien, turismebranchen, uddannelsesinstitutioner, små- og mellemstore virksomheder med et internt printcenter, interiørbutikker, ungdomsforeninger, sportsklubber og velgørenhedsfonde. Og ikke mindst i trykkerier, der vil kunne producere opgaverne inhouse frem for at sende dem ud af huset.

Med Ri 100 er det muligt at printe personlige budskaber direkte på tekstiler, som fx T-shirts, stofposer, pudebetræk og sweatshirts. Du kan også trykke på en lang række stoffer – lige fra 100 procent bomuld til blandingsmaterialer med 50 procent bomuld.

Ri 100, der er brugervenlig og i en fornuftig prisklasse, understøtter alle platforme og programmer ved hjælp af en intuitiv printerdriver. En automatiseret vedligeholdelsesfunktion sørger for at holde printeren opdateret, og yderligere designsoftware kan anvendes til at forbedre trykket af billeder og tekst.

– Vi er glade for at kunne bygge videre på successen fra Ri 3000 og Ri 6000 med en mere kompakt ‘entry level’-løsning. Prisen og brugervenligheden vil tiltrække et nyt publikum inden for tekstilbranchen og gøre det muligt for virksomhederne at udvide deres produktportefølje med fuld support fra det kyndige Ricoh-team. Det har aldrig været nemmere at gå i gang med tekstilprint med denne komplette løsning fra Ricoh, fortæller Jan Brændholt, Product & Business Manager hos Ricoh Danmark.

Systemet kan desuden installeres med en valgfri Ricoh Rh 100 Finisher, som eliminerer behovet for en separat varmepresser.

Ricoh Ri 100-printeren benytter piezoelektrisk, der giver et meget detaljeret fotografisk print med en opløsning på 1200 x 1200 dpi.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Scanpack stiller det store spørgsmål: Gik du glip af fremtiden?

Dette års seminarprogram har fire fokusområder, der afspejler nogle af de mest afgørende faktorer for industriens fremtid.
scanpack-seminar

Kreativ konkurrence for designspirer på Sign Print & Pack-messen

Fremtidens Receptioner: Grafisk konkurrence for designstuderende på Sign Print & Pack i Odense 18. - 19. september 2024
reception

Drupa tiltrak væsentligt færre gæster end forventet

Besøgstallene på årets Drupa-messe er offentliggjort, og de må være en skuffelse for Drupa og Messe Düsseldorf.
drupa-besøgende

600 samlede og limede papkasser i timen med fuldt farveprint på alle sider

På Drupa præsenterede EFI sammen med Packsize en løsning til personaliseret fuldfarveprint på bølgepapkasser.
efi_drupa_01