Ricoh køber X&COs produktionsprintforretning

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 20 November 2017
OPDATERET: 20 November

X&CO er en af de stærke forhandlere på det jyske marked for produktionsprint. For knap et par år siden skiftede de fra at være Xerox-partner til at være Ricoh-partner. Nu har Ricoh købt X&COs produktionsprintforretning. Det styrker deres position på markedet. Der ændres ikke på aftaler med andre Ricoh-forhandlere. Og X&CO fortsætter med at være forhandler af Ricoh-løsninger til Office-markedet.

Da jeg talte med Ricohs Country Manager, Lasse Riis Poulsen, om deres køb af X&COs produktionsprintforretning, var det en meget tilfreds landechef, jeg fik i telefonen.


– Vi har været meget glade for samarbejdet med X&CO. Det har været en absolut positiv oplevelse. Nu er tiden kommet til at samle alle ressourcer i et samlet team under Ricohs tag, og jeg glæder mig til at tage imod mine nye medarbejder fra X&CO. Dette vil med fordel gøre os mere omstillingsparate i et foranderligt markedet, lyder det fra Lasse Poulsen.

Det grafiske marked er vigtigt for Ricohs forretning
– For Ricoh Danmark er købet endnu et vigtigt skridt i udvidelsen af vores services inden for produktionsprint. Vi ønsker at styrke vores kunders forretning og udvide det katalog af services, som vi tilbyder. Købet får ikke betydning for X&COs kunder, da de fortsat vil blive serviceret af de samme teknikere og salgsspecialister, siger Søren Krogh-Nielsen, direktør hos Ricoh Danmark.

– Det grafiske marked er et yderst vigtigt segment for vores forretning, hvor vi i dag allerede har en topposition. Købet giver os mulighed for at udvikle vores services til vores kunder på både løsnings- og kompetencesiden med fokus på at møde kunderne, hvor de er, fortsætter Søren Krogh-Nielsen.

Hos X&CO skærper de fokus på Officemarkedet
– For at skærpe fokus har X&Co valgt udelukkende at fokusere på Office Print og relaterede services fremover. Vi kan se det giver mening, at Ricoh som global organisation fortsætter den udvikling, som vi i fællesskab har bygget op, udtaler Jan Larsen, direktør hos X&CO.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen