Ricoh køber X&COs produktionsprintforretning

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 20 November 2017
OPDATERET: 20 November

X&CO er en af de stærke forhandlere på det jyske marked for produktionsprint. For knap et par år siden skiftede de fra at være Xerox-partner til at være Ricoh-partner. Nu har Ricoh købt X&COs produktionsprintforretning. Det styrker deres position på markedet. Der ændres ikke på aftaler med andre Ricoh-forhandlere. Og X&CO fortsætter med at være forhandler af Ricoh-løsninger til Office-markedet.

Da jeg talte med Ricohs Country Manager, Lasse Riis Poulsen, om deres køb af X&COs produktionsprintforretning, var det en meget tilfreds landechef, jeg fik i telefonen.


– Vi har været meget glade for samarbejdet med X&CO. Det har været en absolut positiv oplevelse. Nu er tiden kommet til at samle alle ressourcer i et samlet team under Ricohs tag, og jeg glæder mig til at tage imod mine nye medarbejder fra X&CO. Dette vil med fordel gøre os mere omstillingsparate i et foranderligt markedet, lyder det fra Lasse Poulsen.

Det grafiske marked er vigtigt for Ricohs forretning
– For Ricoh Danmark er købet endnu et vigtigt skridt i udvidelsen af vores services inden for produktionsprint. Vi ønsker at styrke vores kunders forretning og udvide det katalog af services, som vi tilbyder. Købet får ikke betydning for X&COs kunder, da de fortsat vil blive serviceret af de samme teknikere og salgsspecialister, siger Søren Krogh-Nielsen, direktør hos Ricoh Danmark.

– Det grafiske marked er et yderst vigtigt segment for vores forretning, hvor vi i dag allerede har en topposition. Købet giver os mulighed for at udvikle vores services til vores kunder på både løsnings- og kompetencesiden med fokus på at møde kunderne, hvor de er, fortsætter Søren Krogh-Nielsen.

Hos X&CO skærper de fokus på Officemarkedet
– For at skærpe fokus har X&Co valgt udelukkende at fokusere på Office Print og relaterede services fremover. Vi kan se det giver mening, at Ricoh som global organisation fortsætter den udvikling, som vi i fællesskab har bygget op, udtaler Jan Larsen, direktør hos X&CO.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01

Filip Sørensen vinder atter DM i bilindpakning

Det var på flere måder en gentagelse af sidste års mesterskab, da Filip Sørensen fra Profolie endnu engang vandt den danske afdeling af FESPA World Wrap Masters hos Audi i Fredericia.
WWP2025_01

Konica Minolta hæver barren på tonerprint

AccurioPress C14010/S og C12010/S fra Konica Minolta leverer særdeles høj ydeevne med printhastigheder på henholdsvis 140 og 120 A4-sider pr. minut.
KM C14010S