Så kom afsløringen om Ricohs nyhed …

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 8 November 2017
OPDATERET: 8 November

Det var en kompakt og alsidig printer, der gemte sig bag tæppet. Det er inkjet platform, der kører med endeløse baner, og den findes i flere forskellige udgaver.

Der er mange grunde til, at den kan finde plads hos mange. Først og fremmest så er den kompakt. 4.3 kmv er alt hvad den har brug af plads. Men det er lige så bemærkelsesværdigt, at den opfylder mange behov hos såvel trykkerier og printhuse som inhouse-produktionsafdelinger, der fx arbejder med transaktionsprint, direct mails eller de små leaflets til farmaceutiske produkter.

Ricohs nye kompakte inkjet printserie har fået navnet Ricoh Pro™ V20000. Den skulle ifølge pressemeddelelsen være meget brugervenlig, og den findes i såvel flere hastigheder og både som mono- og farveprint.

Ricoh Pro™ V20000 er en mono-løsning, der kører 75 m per minut i 600 x 600 dpi Ricoh Pro™ V20100 er også en mono-løsning, men den kører 150 m per minut i 600 x 600 dpi. Farveløsningen hedder Ricoh Pro VC20000™, den kører 75 m per minut i 600 x 600 dpi.

Endvidere kan der køres med en bred vifte af papirtyper inklusiv letvægtsmaterialer, som benyttes til de farmaceutiske leaflets.

Syn for sagen
– Ricoh Pro™ V20000 inkjetserien vil blive afsløret på vores globale arrangement ”Art of The New ink”, som finder sted på Ricohs European Customer Experience Center, Telford, fra den 21. til 23. november – udtaler Jan Brændholt, Product & Business Manager – Commercial and Industrial Printing Group.

 

 

 

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen