Det flotteste Sign, Print & Pack, vi har set længe

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 24 September 2017
OPDATERET: 24 September

At der var mange udstillere til årets messe, var ingen hemmelighed. Men der kom også mange mennesker, og det var et nysgerrigt og købelystent publikum.

Det første salg, vi fik nys om, var på Konica Minolta-standen, hvor der blev indgået aftale om køb af en AccurioPress C6100. Det var CoPrint, der var i investeringshumør, som de allerede på forhånd havde varslet i en udtalelse.

Men også på fx Neopoststanden kunne de melde om solgte maskiner. Ja, der så ud til, at der valgt ”Solgt-skilte” på næsten alt udstyret torsdag eftermiddag.

Generelt kom de besøgende både for at se, hvad der var af nye teknologiske muligheder, men også for at møde branchen og kolleger, for på den måde at holde sig opdateret.

Et par af de områder, mange af de besøgende talte om var udstyr til storformat, fx fik Canons Colorado mange positive kommentarer med på vejen, og det er ingen underdrivelse, at Ricoh/X&CO-standen konstant var fyldt op til bristepunktet. Men også emner som lysskilte og folier talte publikum om, og på emballagesiden bemærkede jeg blandt andet stor efterspørgsel på bæreposer på A-mail-standen. Det var første gang, at Sign, Print messen var udvidet med Pack. Men også her var aktivitet. En af de nysgerrige kunder, der skulle rundt og studere muligheder, blandt andet også inden for labelprint, var Alfa Laval.

Wrapping-konkurrencer – DM for skilteteknikerelever
Og så skal vi ikke glemme, at der blev ”wrappet” til den store guldmedalje på Hexis-området, hvor der både blev afholdt DM og Hexis The Battle. Mange tilskuere begge dage. Det samme var tilfældet på området, hvor skilteteknikereleverne dystede om blive Danmarks bedste skiltetekniker.

Den Kreative Scene
Der var også pænt med besøgende på den Kreative Scene, hvor Intellia og Kåre Bjørn Jensen den første dag have mange tilhørere. Kåre Bjørn Jensen må næsten have talt sig hæs den dag J Og det samme gælder for Puneet og hans medarbejdere, der stod for den kreative scene torsdag. Puneet har også lige udgivet bogen xxxxx, som blev solgt fra Print & Medier-standen. Vi anmelder den snarest.

Seminarer
På Visutech-standen havde de bygget en seminarscene op, hvor der både blev afholdt Visutech Digital Academy-seminarer og Sign, Print & Pack-seminarer. Det var et professionelt set-up for både talere og tilhørere. Print & Medier var på banen på denne scene begge dage. Søren Winsløw lagde ud med messens første seminar om Digital Signage. Det kan der læses om her, og så var det Lis Lykke, der sluttede seminarprogrammet af den sidste dag med en debat med Esben Mols Kabell fra Lasertryk og Thomas Ladefoged fra Bording-koncernen. De to herrer trak mere end fulde huse, og det endte med at det ikke kunne udelukkes, at Bording en dag få produceret hos Lasertryk.dk, som så til gengæld måske kan trække på deres kompetence inden for rådgivning. Hvem ved, hvad tiden bringer …. Men én ting var de begge meget enige om. Det kræver vilje til at investere, hvis man vil være med i ”gamet”. Til sidste krone, sagde Thomas Ladefoged, og Esben Mols Kabell svarede: – Ja, i øjeblikket investerer vi 2 kroner hver gang vi tjener 1.

Bedste Nyhed
Efter det seminar var det tid til at annoncere, hvem der havde vundet Print & Mediers Bedste Nyheds-konkurrence, inden for kategorierne Sign, Print og Pack samt Bedste Stand. Det kan der læses mere om i en af de andre nyheder her på Print & Medier. Men her skal det lige nævnes at Bedste Stand blev vundet af VINK Plast skarp efterfulgt af Macrodot med deres Natklub-stand. Begge stande var meget gennemført i deres koncept og samtidig holdt inden for de områder, de gerne ville promovere. Flot gået af begge.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Skær 50% af de administrative omkostninger

Ca. 40% af omkostningerne ved dine trykordrer er administrative. MultiPress garanterer, at du kan halvere disse omkostninger og fordoble din indtjening.
Multiline_01

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

3M solfilm-certificering er blevet populær

Sign Service har succes med et alsidigt kursus i solfilm, som både handler om teori og praksis.
Benny-solfilm