Den kan sætte farve på papir. Og det er nok det vigtigste for de fleste. Hvis ellers printeren i øvrigt opfylder vores behov for hastighed, kvalitet og stabilitet.
Men printeren kan uden tvivl mere, end vi i hverdagen går og tror. Og viden om digital print, teknologi, applikationer og muligheder kan være med til at udvikle forretningen.
Konica Minolta står bag PROKOM, der er en faglig medlemsorganisation. Den er styret af medlemmerne, som alle er brugere af Konica Minolta-udstyr, og er et fagligt netværk, hvor medlemmerne kan sparre med hinanden, få viden om trends, og digital udvikling samt ikke mindst få inspiration til, hvordan forretningsmuligheder kan udnyttes.
Alle, der har en Konica Minolta-løsning stående, får tilbudt et gratis medlemskab af PROKOM. Man kan også vælge et Elite-medlemskab, det koster kr. 3.000 årligt, og giver lidt flere muligheder.
PROKOMs første konference blev holdt i Wien først i maj måned. Konferenceprogrammet var tæt pakket med temaer inden for både trends og casestories, der kunne give deltagerne inspirationer til, hvordan de selv benytter print i deres daglige arbejde.
Danske deltagere på første PROKOM-konference
Fra Danmark deltog Signe Lindgren fra ABF Andelsboligforeningers Fællesrepræsentation. De har netop investeret i nogle nye Konica Minolta-printere.
Signe Lindgren arbejder i kommunikationsafdelingen, men vil fremover også få mere ansvar for printerne.
– Jeg kender ikke en printer rent teknisk. Men på det punkt fik jeg stort udbytte af PROKOM-konferencen, hvor jeg fik et bedre indtryk af, hvad en printer mere teknisk kan – og ikke kan.
– Hele det community, der er omkring print, og det at netværke med de andre deltagere, gav også stort udbytte. Det var fx spændende at høre om, hvordan andre bruger print. En deltager havde brugt lidt parfume i blækket i forbindelse med jul. Det havde givet tryksagen en ”julet” duft.
– Derudover var det lærerigt at høre om strategien med hensyn til, hvornår man skal bruge fysisk materiale i forhold til fx internettet. Jeg fik totalt set et godt udbytte både fagligt og socialt, fortæller Signe Lindgren.
Den anden deltager var en superbruger, der har været beskæftiget i den digitale printbranche i rigtig mange år. PROKOM giver udbytte for både nye brugere og superbrugere.