Når året store grafiske messe, Sign, Print & Pack åbner dørene den 20. – 21. september, åbnes der samtidig for en række superaktuelle seminarer, der alle er gratis. Er du fx grafiker, så bør du sætte kryds I kalenderen ved mindst den ene af de to dage.
Den 20. september møder du Kåre Bjørn Jensen fra Intellia. Han byder på en rundtur i mediebranchen
– Kom med på rundtur i mediebranchen anno 2017, hvor print, web, social media og video kan kombineres på et utal af måder. Vi tager afsæt i konkrete cases og inddrager InDesign, Excel, WordPress, Photoshop, LinkedIn, Premiere Pro og After Effects.
Lær hvordan webshop-data kan bruges til print og hvordan data fra administrative systemer, databaser og andre kilder kan forædles, genbruges og skabe værdi på tværs af medier og kanaler, lyder invitationen fra Kåre Bjørn Jensen. Programmet for dagen med tidspunkter for de enkelte emner vil senere kunne ses på Sign, Print & Pack-siden
Den 21. september er det Puneet Oberoi fra Softworld, der byder velkommer til: Digital strategi for grafikere
– Her får du opskriften på, hvordan du bygger bro fra traditionel print til den voksende digitale kreative branche – som i øvrigt handler om noget helt andet end design. Derfor vil det være værdifuldt for dig at deltage – du får et nyt perspektiv.
Selvom du har snuset til webdeisgn og har udført digitale opgaver, så vil du få masser af nye input og tends. Det hele er serveret med praktiske eksempler og helt nede på jorden – jeg er selv en grafiker, der har taget (og er) på en digitale rejse, fortæller Puneet Oberoi.