Mød Kåre og Puneet på Sign, Print & Pack

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 6 June 2017
OPDATERET: 6 June

Når året store grafiske messe, Sign, Print & Pack åbner dørene den 20. – 21. september, åbnes der samtidig for en række superaktuelle seminarer, der alle er gratis. Er du fx grafiker, så bør du sætte kryds I kalenderen ved mindst den ene af de to dage.

Den 20. september møder du Kåre Bjørn Jensen fra Intellia. Han byder på en rundtur i mediebranchen

– Kom med på rundtur i mediebranchen anno 2017, hvor print, web, social media og video kan kombineres på et utal af måder. Vi tager afsæt i konkrete cases og inddrager InDesign, Excel, WordPress, Photoshop, LinkedIn, Premiere Pro og After Effects.

Lær hvordan webshop-data kan bruges til print og hvordan data fra administrative systemer, databaser og andre kilder kan forædles, genbruges og skabe værdi på tværs af medier og kanaler, lyder invitationen fra Kåre Bjørn Jensen. Programmet for dagen med tidspunkter for de enkelte emner vil senere kunne ses på Sign, Print & Pack-siden

Den 21. september er det Puneet Oberoi fra Softworld, der byder velkommer til: Digital strategi for grafikere

– Her får du opskriften på, hvordan du bygger bro fra traditionel print til den voksende digitale kreative branche – som i øvrigt handler om noget helt andet end design. Derfor vil det være værdifuldt for dig at deltage – du får et nyt perspektiv.

Selvom du har snuset til webdeisgn og har udført digitale opgaver, så vil du få masser af nye input og tends. Det hele er serveret med praktiske eksempler og helt nede på jorden – jeg er selv en grafiker, der har taget (og er) på en digitale rejse, fortæller Puneet Oberoi.

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen