Som “gammel” bureauindehaver husker jeg tydeligt de gyldne dage, hvor cromaliner var noget, der blev tjent rigtig godt på. Og det samme var gældende for trykpriser. Der blev ofte lagt lidt mere end bureauprovisionen på. Indtil konkurrencen fra kunderne selv blev lidt for stor. Så begyndte vi faktisk at give bureauprovisionen direkte videre til kunderne.
Nu introducerer LaserTryk deres egen nye bureauløsning, hvor reklamebureauer kan blive fri for at bøvle med trykning af kundernes standard tryksager, men alligevel tjene penge på dem! Med den nye løsning ”Kickback” får bureauerne deres egne unikke indkøbsportaler, som de kan henvise kunderne til!
Mange bureauer bruger uforholdsmæssigt meget tid på håndteringen af tryksager, og har måske heller ikke altid det optimale setup, der gør det effektivt at håndtere processen fra ordrebekræftelse, orientering om levering, fakturering m.v. af små og store ordrer på alt fra visitkort og brevpapir til brochurer og rollup-systemer.
– Konkurrencen på tryksagsproduktion er hård, og jeg kender flere bureauer, der synes, at det er et stort arbejde og en masse bøvl, som de ikke tjener det store på. Derfor henviser mange bureauer også blot til trykkerier uden at få noget for det. Vi tilbyder alle interesserede bureauer, at de kan få deres egen indkøbsportal, som de kan henvise deres kunder til, hvis de ønsker det, siger nordisk partner manager Henrik Kruse fra LaserTryk, og han fortsætter:
– På portalen kan bureauerne selv bestemme priser og dermed avancer. Hvis de vælger at matche priserne på LaserTryk, vil deres bureauavance være ca. 10%. Hvis de ønsker det, kan bureauerne også tilbyde deres kunder priser, der er lavere end dem, kunderne kan købe til direkte hos os. Når slutkunden eller bureauet har lagt en ordre ind i portalen, tager vi over og sørger for alt fra ordrebekræftelse til fakturering. Vi tager besværet og risikoen, slutter Henrik Kruse.