LaserTryk gi’r penge tilbage til bureauerne

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 20 March 2017
OPDATERET: 20 March

Som “gammel” bureauindehaver husker jeg tydeligt de gyldne dage, hvor cromaliner var noget, der blev tjent rigtig godt på. Og det samme var gældende for trykpriser. Der blev ofte lagt lidt mere end bureauprovisionen på. Indtil konkurrencen fra kunderne selv blev lidt for stor. Så begyndte vi faktisk at give bureauprovisionen direkte videre til kunderne.

Nu introducerer LaserTryk deres egen nye bureauløsning, hvor reklamebureauer kan blive fri for at bøvle med trykning af kundernes standard tryksager, men alligevel tjene penge på dem! Med den nye løsning ”Kickback” får bureauerne deres egne unikke indkøbsportaler, som de kan henvise kunderne til!

Mange bureauer bruger uforholdsmæssigt meget tid på håndteringen af tryksager, og har måske heller ikke altid det optimale setup, der gør det effektivt at håndtere processen fra ordrebekræftelse, orientering om levering, fakturering m.v. af små og store ordrer på alt fra visitkort og brevpapir til brochurer og rollup-systemer.

– Konkurrencen på tryksagsproduktion er hård, og jeg kender flere bureauer, der synes, at det er et stort arbejde og en masse bøvl, som de ikke tjener det store på. Derfor henviser mange bureauer også blot til trykkerier uden at få noget for det. Vi tilbyder alle interesserede bureauer, at de kan få deres egen indkøbsportal, som de kan henvise deres kunder til, hvis de ønsker det, siger nordisk partner manager Henrik Kruse fra LaserTryk, og han fortsætter:

– På portalen kan bureauerne selv bestemme priser og dermed avancer. Hvis de vælger at matche priserne på LaserTryk, vil deres bureauavance være ca. 10%. Hvis de ønsker det, kan bureauerne også tilbyde deres kunder priser, der er lavere end dem, kunderne kan købe til direkte hos os. Når slutkunden eller bureauet har lagt en ordre ind i portalen, tager vi over og sørger for alt fra ordrebekræftelse til fakturering.  Vi tager besværet og risikoen, slutter Henrik Kruse.

 

 

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Durst udvider P5-familien med P5X – en ægte flatbed med rullefunktionalitet

P5X er designet til applikationer såsom visuel kommunikation, interiør dekoration i stor skala og specialemballage.
Gamper og Durst P5X

Lito-Tryk Randers skruer op for ambitionerne

Etiketvirksomheden Lito-Tryk voksede støt med deres kunders succes, men stod efterhånden i en situation, hvor de fysiske rammer og teknologien ikke kunne følge med.
liti-tryk_01

Bliv klogere på forbrugervaner samt miljø- og klimaoptimeret emballage

For fjerde år i træk sætter Emballagedagen spot på det, der rører sig på Emballageområdet.
emballagedagen

Reducér de manuelle trin i den arkbaserede bogproduktion

I øjeblikket er der mange manuelle trin i arkbaseret bogproduktion. Det vil Müller Martini ændre med den nye Starbook Sheetfolder fra søsterselskabet Hunkeler.
Starbook Folder