Det startede med TRYK PÅ T-shirts

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 10 January 2017
OPDATERET: 10 January

Skiltefabrikken TRYK PÅ hører hjemme i det nordjyske. 9681 Ranum er adressen. Det var Hanne og Per Nielsen, der startede T-shirt-trykkeriet tilbage i 1971. Det var en god lille forretning. Der blev som sådan ikke reklameret så meget, men Hanne og Per Nielsen er gode til at reklamere for deres virksomhed rundt omkring i deres bekendtskabskreds og netværk. Som sønnen René Nielsen siger:

– Mine forældre har en god evne til at skabe relationer.

En købmandsforretning blev til en skiltevirksomhed
Det betød, at kundekredsen voksede. Men på et tidspunkt fik Hanne Nielsen lyst til at åbne en købmandsbutik sideløbende med T-shirt-produktionen. Men Hanne Nielsen fandt hurtigt ud af, at skilte, som er nødvendige i en butik, ikke var gratis. De var bekostelige, så hvorfor ikke selv printe nogle skilte. Som så, så gjort. Hanne og Per Nielsen startede sideløbende med gaveartikler en skilte-/reklamevirksomhed, som har udviklet sig til i dag at være Skiltefabrikken TRYK PÅ.

René Nielsen kom med i virksomheden i 1990. Tryk på T-Shirt fylder stadig meget i produktionen, men der udføres i dag næsten alle forekommende opgaver inden for skilte og storformat.

En blandet landhandel, der opfylder kundernes ønsker
– Vi lytter til kunderne. Og hvis de efterspørger et produkt/en løsning, vi ikke umiddelbart kan klare, så undersøger jeg mulighederne, sætter mig ind i teknologien, og hvis det er fornuftigt, investerer vi, så vi kan indfri kundens ønske, forklarer René Nielsen.

Og han underbygger denne strategi med et eksempel. På et tidspunkt spurgte en kunde, om Skiltefabrikken TRYK PÅ kunne levere en stor LED-skærm på 2×5 m.

– Det kunne vi ikke umiddelbart, men efter ca.en uges research, så havde jeg fundet en skærm, og vidste hvordan den fungerede, så jeg kunne rådgive kunden og sælge en løsning, vi kunne stå inde for, fortæller René Nielsen.

I dag sidder vi i det nordjyske og styrer flere skærme med playlister rundt omkring i landet.

Opgaverne er virkelig mange. Det samme er kunderne. René Nielsen kan ikke helt fremhæve en speciel kundegruppe eller specielle produkter, som fylder mest. Dog producerer og opsætter de mange byggeskilte, samt printer mange bannere, hvor de er meget konkurrencedygtige på prisen, forklarer René Nielsen.

De dekorerer også en del biler, omkring 300 årligt. Også grafiske opgaver indgår i deres produktpalet.

– Vi kender den grafiske proces – også den kreative, og vi tager ikke bureaupriser, siger René Nielsen.

Selv om der kun er Hanne, Per og René i virksomheden klarer de også landsdækkende opgaver. De har fx flere store kæder, hvor de opsætter komplette facadeløsninger ind- og udvendig. Det sker ved hjælp at en række gode freelancere, som enten er familie eller så tæt på, at René kan stå inde for dem og det arbejde de udfører.

Ingen kender fremtiden
– Selv om man ikke kender dagen i morgen, så lægger vi udviklingsplaner for de kommende år, forklarer René Nielsen. – Men alt er fleksibelt. Og en god idé skal ikke bremses af en eksisterende plan, hvor den ikke findes.

René Nielsens planer for de nærmeste år vil han dog ikke røbe her og nu, men han fortæller også, at han ser meget på, hvad der sker på det amerikanske marked, hvor han har en større bekendtskabskreds. Så måske er det der, han har hentet inspiration til planlægningen.

Læs videre

Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Har man blot en enkelt printer, men mange medier, er det allerede vanskeligt at få samme farver og udtryk på tværs af de forskellige medier. Har man forskellige printsystemer og RIP'er kombineret med forskellige medier bliver det kaos.
rune_01

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01

Filip Sørensen vinder atter DM i bilindpakning

Det var på flere måder en gentagelse af sidste års mesterskab, da Filip Sørensen fra Profolie endnu engang vandt den danske afdeling af FESPA World Wrap Masters hos Audi i Fredericia.
WWP2025_01

Konica Minolta hæver barren på tonerprint

AccurioPress C14010/S og C12010/S fra Konica Minolta leverer særdeles høj ydeevne med printhastigheder på henholdsvis 140 og 120 A4-sider pr. minut.
KM C14010S