Se på fremtiden, ikke på fortiden, siger Frank Romano

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 4 January 2017
OPDATERET: 4 January

Inkish TV har interviewet Frank Romano, der er professor emeritus ved Rochester Institute of Technology i USA. Romano er lidt af en institution i den grafiske branche, hvor han har arbejdet siden 1959. Romano deltager i mange, rigtig mange, messer rundt om i verden og er en af de mest benyttede foredragsholdere. De fleste af hans seminarer handler om print i fremtiden, og den teknologi, der kommer til at præge morgendagen. Og vil man overleve i branchen, er det nødvendigt at se muligheder, mener Romano.

De grafiske virksomheder, der i sin tid ikke tog internettet alvorligt, fik problemer, og de, der senere ikke så muligheder i storformat, glippede også nogle udviklingsmuligheder, fortæller Frank Romano i interviewet.

Nu gælder det derfor om at tage de nye muligheder alvorligt, som fx 3D print og printet elektronik. Lad være med at tænke, at det ikke har noget med grafisk print, at gøre, siger Romano.

Se Inkish TV-interviewet med Frank Romano her

 

 

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen