Konica Minolta sætter ekstra fokus på det industrielle printmarked

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 2 January 2017
OPDATERET: 2 January

Med et helt nyåbnet showroom – Digital Imaging Square (DIS) – på det europæiske Konica Minolta hovedkvarter i Tyskland, signalerer virksomheden tydeligt, at de tager det industrielle printmarked meget seriøst.

I det nye showroom vil kunderne kunne opleve – og ikke mindst teste – produkterne. Der er omkring 20 løsninger, mange workflows og storformatprodukter udstillet i det 550 kvadratmeter store showroom.

Konica Minoltas succesrige bizhub PRESS-serie er omdrejningspunktet i et område for mid-level-production, og i området for industriel print kan besøgende opleve og teste bizhub PRESS C71cf labelprinter og inkjetprinteren AccurioJet KM-1 B2+ UV samt alle MGI-produkterne.

christel-juhl-meinhardt-farve– Vores udvalg af produkt- og procesløsninger vokser hele tiden,så det er vigtigt, at vores kunder kan se vores produkter og løsninger på tæt hold. Det er derfor, vi har investeret i dette showroom, som giver vores kunder mulighed for at opleve Konica Minoltas stærke, visionære ydelser,der altid er af højeste kvalitet, fortæller Christel Juhl Meinhardt, Product Manager for Production Printing.

Nogle af de mange workflows, som kunderne kan afprøve i virkeligheden er produktion af labels, løsninger til det kommercielle og til det industrielle print -og storformatmarked. Der vil også i produktporteføljen være partner-løsninger fra fx EFI, MGI og KIP samt efterbehandlingsløsninger fra spoillere som Plockmatic, Watkiss og SDD.

De seneste nyheder

Robotfactory med fuldautomatisk skæresystem

Robotfactory viste på FESPA deres automatiserede skæresystem med to ABB-industrirobotter i samarbejde med et industrielt Zünd D3 skærebord.
robot_01

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S og styrker efterbehandlingstilbuddet i Prinfo-kæden.
Screenshot

Fujifilm: "Det er sjældent, at der lanceres en ny blækteknologi"

Fujifilm har udviklet en helt ny blækteknologi. AQUAFUZE kombinerer UV-LED og vandbaseret blæk.
Fuji_01

Dansk virksomhed indtager USA og indgår samarbejde med Disney

Poster & Frame Art Group har på få år skabt en international succes, der bringer dansk design og automatiseret printproduktion til USA.
P&F_01

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk