Ny digital-maskine øgede produktionen med 300 procent

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 4 October 2016
OPDATERET: 4 October

Jan Brændholt er vendt tilbage til Ricoh.

Ricoh lå i første halvår 2016 som nummer ét inden for Digital Color Press ifølge en undersøgelse foretaget af infoSource. I Danmark ligger Ricohs andel på hele 52 % af nysalget, fortæller Product & Business Manager Jan Brændholt, der er tilbage hos Ricoh efter en kort afstikker.

Ricoh Pro C9110 nummer 300 installeret
På trods af Ricoh førerposition på nysalg af digitale farveprintere blev det ikke Danmark, der løb med installation nummer 300 af Ricoh Pro C9110 i Europa installeret. Det blev norske HG Media. Den blev bestilt kort tid efter, at den første C9110 hos HG Media resulterede i en produktionsforøgelse på 300 %.

Regnede med en produktionsstigning på 50 % – opnåede 300
skaermbillede-2016-10-04-kl-09-43-50– Umiddelbart efter, at den første Pro C9110 var sat i drift, producerede vi tre gange så meget som før. Vi regnede med at komme til at se en stigning på op til 50 %, men 300 % havde vi ikke forestillet os, fortæller adm. direktør hos HG Medie Lars Christoffersen.

Crossover-punkt mellem offset og digital flytter sig
Med de nye Ricoh-maskiner har HG Media flyttet deres crossover-punkt mellem offset og digital. Det ligger højere end tidligere, og trykkeriet oplever, at de er blevet mere fleksible.

– I dens første måned producerede vi 800.000 A4 ark på Ricoh Pro C9110. Og vi mener, at gennemsnittet nu, hvor vi har to, vil stige til mellem 1,5 mio. og 2 mio. A4-ark om måneden, slutter Lars Christoffersen.

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen