Bjarne Riis’ nye cykelhold gav en speciel oplevelse til Amstrup Skilte

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 10 August 2016
OPDATERET: 10 August

Amstrup Skilte i Fredericia, der beskæftiger 15 medarbejdere, er vant til at løse store opgaver. De har blandt andet siden årsskiftet printet og monteret butiksskilte i mere end 300 Coop butikker i hele landet.

Skærmbillede 2016-08-10 kl. 10.20.25

Men her i midt i sommermåneden fik de en speciel og spændende opgave. Morten Nørgaard Nielsen, der er skiltetekniker, modtog en opringning fra Jeppe Hansen, der er direktør hos Nor Pro Cycling. De havde netop fået ny hovedsponsor, og de skulle være klar med det nye navn og logo, når det blev offentliggjort et par dage senere – den 22. juli. Det nye sponsorpar er Bjarne Riis og Lars Seier Christensen sammen med Virtu Pro og Velokoncept.

I første omgang skulle de bruge 3.000 klistermærker til drikkeflasker. Morten tog på arbejde og gik i gang med at printe, så det kunne være klar til offentliggørelsen.

Men det fulgte mere. Skiltene blev leveret fredag og søndag blev Morten kontaktet igen. Biler og en masse andet udstyr skulle forsynes med nye logoer og sponsornavne. Og sådan går det til, at mandag-tirsdag og onsdag går med at producere.

Skærmbillede 2016-08-10 kl. 11.04.48

– Jeg fik hjælp fra fem medarbejdere fra Team Virtu Pro – Véloconcept. Imens jeg producerede, gjorde de bilerne klar og vi hjalp hinanden med at få alt monteret og klargjort, fortæller Morten.

Som en gulerod ventede der en helt særlig oplevelse til Morten som tak for den hurtige indsats. Han skulle køre med i en af bilerne under Post Nord-løbet.

– Det var en vanvittig fed oplevelse. De kører jo sindssyg stærkt. Når man ser det på TV, er det noget helt andet. Det at høre sproget i bilen, når træneren roser, riser og bare taler med sine ryttere er helt unik og en oplevelse, der giver et helt andet indblik i sporten. Samtidig vidste vi alt lang tid før TV. Det var virkelig LIVE! Jeg havde slet ikke forestillet mig, at det kunne være så vildt. Og når man kører igennem byer med 70-80-90 km i timen, så bliver man helt forpustet, lyder det fra Morten Nørgaard Nielsen.

 

Input til denne artikel er med tilladelse fra Amstrup Skilte delvist hentet fra en artikel skrevet af Anders Dyhrberg Andreassen på vegne af Amstrup Skilte.

 

 

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Sign Service og College360 gør eleverne klar til Skills

For tredje år i træk er skilteteknikerne med til DM i Skills som konkurrencefag.
skills_05

– Vi må stå sammen om skiltetekniker-uddannelsen

Fredag den 12. april var der generalforsamling i Skilt- og Print Branchen, hvor der var stor fokus på at fastholde og udvikle skiltetekniker-uddannelsen.
claus-tvangso

HP vil fortsætte med at drive udviklingen

Nøgleordene for HP på Drupa-messen er automation, integration og bæredygtighed som vil de adressere med tre teknologier.
drupa24_hp

Huuray for en printer

Den danske virksomhed, Huuray, investerede i sommeren 2023 i en ny printer for at udvide sit udbud af personaliserede gavekort.
Huuray-PR-Billeder