Ny banner-feeder til Ricoh C7100 og C9100 - og neongul som ny tilvalgsfarve

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 8 June 2016
OPDATERET: 8 June

Leif Damgaard, Senior Account Executive hos Ricoh, bød velkomen på Ricoh-standen, og fortalte, at den nye generation af udstyr er med meget høj kvalitet. – Vi stikker ud med vores udstyr, sagde Leif Damgaard, også med hensyn til udstyrets oppetid og driftsikkerhed. Og han tilføjede – ikke uden en vis stolthed – at cirka 50 % af alle PP-maskiner i dag kommer fra Ricoh.

På standen blev vi præsenteret for den store VC60000 inkjet-maskine, som har fået opgraderet hastigheden fra 128 tl 160 m per minut. Der er tale om en ægte produktionsmaskine med en printkvalitet på op tl 1200×1200 dpi, der printer med Ricohs egen vandbaserede blæk på en vifte af medier fra 40 til 250 g.

Markedet i Danmark er ikke så stort for sådan en maskine, omkring 5-10 installationer over de næste par år, specielt inden for DM-markedet, forudser Leif Damgaard.

Produktionsprinteren C7100 fås med det femte farveværk som tilkøb. En ydelse som tilvælges af omkring 20 % af kunderne. De første to farver, der kunne tilkøbes var blank og hvid. På Drupa blev den neongule farve lanceret.

Ny BDT Long Sheet Feeder er en bannerfeeder, der effektiviserer bannerproduktionen på C7100 og C9100. Det er en mulighed, der vil styrke salget af begge maskiner, og også hjælpe til at øge produktionen på allerede eksisterende udstyr.

Læs videre

Servicevirksomhed i stabil udvikling

– En serviceaftale er billigere end et nødudkald og så medvirker den til færre produktionsstop samt længere levetid på dit udstyr, fortæller Lars Notlev.
grafiskrep_01

Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

"Adaptive robotter!" Hvad er nu det? Det er intelligente robotter, som anvender kunstig intelligens (AI) og andre nye Industri 4.0 teknologier til både at se og føle omgivelserne og på basis af opsamlede input træffe de rigtige beslutninger.
Den adaptive Rizon 10 robot skriver med et konstant tryk på en touchscreen, som løbende bevæges

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Beckhoff Automation viser ny modulær cobot på Automatica 2022

På Automatica 2022 i München i sidste uge tog Beckhoff det ret utraditionelle skridt at vise sin egen cobot - Beckhoff Atro - stadig på et prototype stadium. Det interessante ved Atro er, at det er en modulært opbygget cobot, så brugeren vælger selv - naturligvis afhængig af applikationen - om man vil anvende en 4-, 5-, 6- eller 7-akset robot og om man vil have længere eller kortere arme i hvert led. Det er virkelig noget nyt.
Beckhoffs nye modulære Atro cobot, vist som prototype på Automatica 2022

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3