Konica Minolta køber Business Center Nord- og Midtsjælland

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 1 June 2016
OPDATERET: 1 June

Business Center Nord- og Midtsjælland, der også er kendt som Canon Business Center Nord- og Midtsjælland og som fremover vil hedde Konica Minolta Business Center, får med salget adgang til Konica Minoltas produktportefølje inden for multifunktionsprintere og øvrige løsninger til bl.a. storage, netværk og backup.

Med opkøbet styrker Konica Minolta sin position på markedet. Deres markedsandel er steget markant det seneste år. Ved udgangen af første

kvartal 2016 var den samlede markedsandel for Konica Minolta og datterselskabet Develop mere end fordoblet til ca. 45% fra godt 21% i samme kvartal året før.

– Vi har omstruktureret den danske forretning og er inde i en rigtig god udvikling, hvor vi sælger næsten ligeså mange maskiner som vores otte største konkurrenter til sammen samtidig med at vi vokser stærkt på nye forretningsområder uden for det klassiske printmarked, siger Lars Wørzner, der er adm. direktør for Konica Minolta Business Solutions Denmark, og han fortsætter: – Hidtil har væksten været organisk, men når muligheden for at erhverve en stor og kompetent forhandler som Business Center Nord- og Midtsjælland byder sig, forstår vi at slå til. I dag servicerer vi ca. 30.000 maskiner i Danmark og føjer med opkøbet yderligere 2.000 maskiner til porteføljen, der vil styrke vores multivendor serviceforretning.

Business Center Nord- og Midtsjælland har med sit kontor og showroom i Hillerød en stærk position på især det nordsjællandske marked. Business Center Nord- og Midtsjælland blev etableret i 1987, og overtog i 2015 desuden Documea, der med base i København forhandlede HP og Xerox.

De seneste nyheder

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

Det er en forskningsbaseret kendsgerning, at psykologisk tryghed på arbejdspladsen giver bedre trivsel og bedre resultater. Men hvad er det? Og hvordan griber man det an?
psyk_01
Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen