Hansen Print: Fra monobrand til multibrand

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 16 May 2016
OPDATERET: 16 May

Det er blot fire år siden Hansen Print startede som forhandler af udstyr til den grafiske branche og til kontormarkedet. Bag virksomheden står Jan Hansen og Peter Yde, begge med mange års brancheerfaring. De har siden start af Hansen Print været forhandler af forskelligt multifunktionsudstyr og produktionsmaskiner fra Ricoh.

Skærmbillede 2016-05-16 kl. 16.52.42

Det er gået godt, en af de seneste installationer er to Ricoh Pro C9110, som er installeret hos Rosendahl. Og i 2014 blev de udnævnt til Danmarks bedste PP (production print) forhandler. Der er ikke udnævnt nogen i 2015, så måske er de stadig Danmarks bedste forhandler af Ricoh PP-udstyr.

Men nu fandt de at tiden var inde til at udvikle virksomheden, således at de på endnu bedre grundlag kan rådgive kunderne om valg af digitalt produktionsudstyr.

Bliver Xerox-forhandler
HansenPrint har derfor netop indgået aftale med Xerox om at blive ”Xerox Reseller”. Det betyder, at de fremover har hele Xerox-programmet med i deres portefølje. De er netop ved at blive certificeret inden for iGen 5.

Skærmbillede 2016-05-16 kl. 16.53.47

– Vi har valgt at tilføje Xerox til vores produktpalette på grund af deres store erfaring og stærke kvalitetsprodukter til den grafiske branche. I vores optik er fremtiden som monobrand-forhandler ikke vejen frem, og vi har derfor valgt at entrere med Xerox, der måske er verdens største producent af digitale produktionsmaskiner. Vi har også gennem en årrække i vores tidligere karrierer arbejdet med Xerox’ produkter, og har derigennem et rigtig godt kendskab til både menneskene og produkterne bag. Derfor ved vi også, at vi kan stå inde for alle Xerox produkter, fortæller Peter Yde.

– Vi vil kort sagt gerne blive en mere komplet leverandør, der både kan levere Mercedes og BMW, fortsætter Peter Yde med et smil på læben. – Med det nye samarbejde med Xerox kan vi tilbyde vores kunder en optimal rådgivning omkring valg af digitale produktionsmaskiner.

I forbindelse med at de på produktionsudstyr går fra at være monobrandforhandler til multibrand, opgraderer de hos Hansen Print også samarbejdet med Epson, hvor de fremover vil kunne tilbyde Epsons nye storformat- og labelsprinterne.

Hvad er jeres forventninger som multibrandforhandler?
– Vi vil levere bedste produkter til markedets bedste priser. Vi går efter markedsandele, forklarer Peter Yde.

Hvad forventer I af de nye Xerox-muligheder?
– Det ville jo være fint, hvis vi inden for en fornuftig tidshorisont kunne installere en iGen 5. Men også Xerox 2100 med automatisk kalibrering, forventer vi os meget af. Der er jo også en del tidligere Xerox-kunder, der blev betjent af X&CO, som vi skal have fulgt op på, svarer Peter Yde.

Søger nye medarbejdere
HansenPrint vil stadig have stort fokus på Ricohs udstyr, som de har haft god succes med til gavn for såvel kunder som dem selv. Derfor søger de også en til to nye salgsspecialister, således at de kan leve op til deres egne forventninger.

Peter Ydes første Drupa
Peter Yde tager ned til Drupa-messen, hvor han vil være i hele messeperioden, således at danske kunder kan træffe ham på både Xerox- og Ricoh-standen. Peter har allerede flere kundeaftaler i kalenderen.

Jan Hansen er den anden partner i Hansen Print
Jan Hansen er den anden partner i Hansen Print
Peter Yde er den ene af de to patnere i Haansen Print
Peter Yde er den ene af de to patnere i Haansen Print

Det er i øvrigt Peter Ydes første Drupa, og han fortæller, at han er utrolig spændt på at se, hvad der sker inden inkjet, og ikke mindst på at opleve nogle af de produkter, der først bliver afsløret på Drupa. Herudover ser Peter Yde frem til at kunne fortælle kunderne om fordelene ved hver enkelt af Ricoh- og Xerox-maskinerne, og finde den optimale løsning til kunden.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Skær 50% af de administrative omkostninger

Ca. 40% af omkostningerne ved dine trykordrer er administrative. MultiPress garanterer, at du kan halvere disse omkostninger og fordoble din indtjening.
Multiline_01

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

3M solfilm-certificering er blevet populær

Sign Service har succes med et alsidigt kursus i solfilm, som både handler om teori og praksis.
Benny-solfilm