Esben Mols Kabell tager på Drupa med 38 medarbejdere

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 2 May 2016
OPDATERET: 2 May

Mange grafiske virksomheder i Danmark skal en tur til Düsseldorf om en lille måneds tid, for at se hvad der sker af nyt og interessant Drupa. Esben Mols Kabell fra Lasertryk-koncernen tager også til Drupa. Vi har stillet ham et par spørgsmål om forventningerne.

Hvilke af de udfordringer/muligheder som den grafiske branche står overfor, tror du drupa har gode svar på?
Drupa handler primært om tryk- og efterbehandlings-teknologi. Denne del er selvfølgelig vigtig, men betyder typisk kun noget for de sidste par procent på bunden.

Efter vores mening handler succes primært om SALGSKANALER. Så vi er der selvfølgelig for at kigge på maskiner, men vil også bruge mange ressourcer i hallen med software…

Hvem og hvor mange skal repræsentere jer på drupa?
38 – heraf er det nok 15, der har egentligt opgaver, og resten er med for turens skyld.

Hvad forventer I at få ud af deres besøg?
Vi har nogle helt konkrete investeringsprojekter i udstyr, der har været udskudt til vi har afsøgt markedet grundigt. Vi har lavet det meste arbejde hjemmefra, så meget handler om at vi lige får et overblik over at vi ikke har misset et eller andet vigtigt.

Hvilke teknologier/løsninger ser på forhånd mest interessant ud efter din mening?
Udviklingen i inkjet. Vi forventer at investere i en ny rulleinkjet på eller lige efter messen.

Lige omkring nu når inkjet grafisk kvalitet, og det vil være en gamechanger på oplag under 1.000 stk.

Hvis du skulle anbefale på et produkt, som man absolut må se, hvilket vil det så være – og hvorfor?
De store inkjet-systemer – men det er nok desværre en teknologi, der er forbeholdt de få relativt store spillere, der er villige til at investere 20+ mio. i små oplag.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen