LogoPaint og 5m Print fusioneret med engelske SignAway

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 26 April 2016
OPDATERET: 26 April

LogoPaint, der siden 1997 har leveret 3D reklamemateriale til den globale sportsverden. I 2002 blev søstervirksomheden 5m Print startet. De er underleverandør til det danske printmarked og ikke mindst printer de for LogoPaint. Navnet 5m Print siger næsten af sig selv, at de kan printe i en bredde på 5 meter. Det produkt, de er mest kendte for er deres 3D CamCarpets, der bl.a. bruges lige ved siden af målet på fodboldbaner. Det er LogoPaint, der har opfundet og udviklet 3D CampCarpets. Der produceres årligt omkring 40.000 km2 print årligt. De to virksomheder bor på samme adresse i Vejle.

Skærmbillede 2016-04-26 kl. 12.13.52

Gennem alle årene har LogoPaint og 5m Print arbejdet sammen med engelske SignAway, som siden 2007, hvor virksomheden blev startet af Greg Craigen, har specialiseret i produkter til stadions og sportevents. SignAway omsætter i dag for omkring £ 4 mio.

Forleden blev det meddelt, at de tre virksomheder er fusioneret, og fremover vil blive markedsført under navnet Amayse. Hovedkvarteret bliver i Vejle med Greg Craigen som direktør. De to danske ledere, Christian Søndergaard fra 5m Print og Kurt Henning fra LogoPaint bliver begge en del af ledelsen i den nye Amayse virksomhed.

Selv om der er store udviklingsplaner for Amayse, vil kunderne ikke mærke den store forskel.

– Det vil ikke få indflydelse for kunderne, det eneste, der vil ændres er navnet på fakturaen, lyder kommentaren fra Greg Craigen.

De seneste nyheder

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

Det er en forskningsbaseret kendsgerning, at psykologisk tryghed på arbejdspladsen giver bedre trivsel og bedre resultater. Men hvad er det? Og hvordan griber man det an?
psyk_01
Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen