Roland lancerer nyt mobilstyret skæreplotter brand

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 14 March 2016
OPDATERET: 14 March

Under det nye brandnavn TrueVIS lancerer Roland to nye eco-solvente skæreprintere i henholdsvis 54 og 64 tommers bredde med navnene TrueVIS VG-540 og TrueVIS VG-640. Roland har lavet en række forbedringer i forhold til deres tidligere teknologier, som betyder, at maskinerne er hurtigere, har en højere kvalitet og kan skære i et større spekter af materialer.

Hastigheden og kvaliteten er øget blandt andet på grund af de nye Epson inkjet printhoveder FlexFire, der har en bedre kontrol med den metalmembran, som står for affyringen af blækdråberne. Kontrollen af blækdråbernes størrelse er bedre og de kan affyres i en højere hastighed. Med et dobbelt CMYK farvesæt betyder det fx, at man kan printe 10,6 m2 i high quality mode på vinyl eller 38,4 m2 i banner mode.

Roland har desuden monteret en ny og bedre kniv som åbner mulighed for at skære i folier beregnet til gulvlaminering.

Det er Rolands VersaWorks Dual RIP Software som følge med de nye TrueVIS-skæreprintere. Blandt de nye funktioner er muligheden for både at styre og overvåge printerne med sin smartphone eller tablet via bluetooth. På den måde kan man modtage information om maskinen tilstand, udføre test, lave justeringer og igangsætte rensefunktioner.

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Servicevirksomhed i stabil udvikling

– En serviceaftale er billigere end et nødudkald og så medvirker den til færre produktionsstop samt længere levetid på dit udstyr, fortæller Lars Notlev.
grafiskrep_01
Servicevirksomhed i stabil udvikling

Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

"Adaptive robotter!" Hvad er nu det? Det er intelligente robotter, som anvender kunstig intelligens (AI) og andre nye Industri 4.0 teknologier til både at se og føle omgivelserne og på basis af opsamlede input træffe de rigtige beslutninger.
Den adaptive Rizon 10 robot skriver med et konstant tryk på en touchscreen, som løbende bevæges
Rizon 10-robotten vinder Red Dot designpris

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po
Print og Medier går sammen med Sign&Print

Beckhoff Automation viser ny modulær cobot på Automatica 2022

På Automatica 2022 i München i sidste uge tog Beckhoff det ret utraditionelle skridt at vise sin egen cobot - Beckhoff Atro - stadig på et prototype stadium. Det interessante ved Atro er, at det er en modulært opbygget cobot, så brugeren vælger selv - naturligvis afhængig af applikationen - om man vil anvende en 4-, 5-, 6- eller 7-akset robot og om man vil have længere eller kortere arme i hvert led. Det er virkelig noget nyt.
Beckhoffs nye modulære Atro cobot, vist som prototype på Automatica 2022
Beckhoff Automation viser ny modulær cobot på Automatica 2022