Flest ville læse om Scandinavian Print Group

PUBLICERET: 2 January 2025
OPDATERET: 6 January
Mange ville læse om Esben Mols Kabells og Scandinavian Print Groups planer om at accelereer væksten. En acceleration der blandt andet førte til køb af Step Print Power og PrinfoParitas.

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack blandt de 10 historier som havde flest læsere i 2024. Nu afslører vi den mest læste historie samt vinderne.

Måske ikke så overraskende er det de store og kendte virksomheder (Scandinavian Print Group og Stibo Complete) der dominerer listen med seks ud af de 10 af de mest læste artikler. SGP med fire og Stibo med to.

Mere overraskende var det, at artiklerne om Fjerritslev Tryk, Lito-Tryk Randers og fusionen mellem de tre sønderjyske virksomheder (Hottryk, Grafisk Arbejde og KoMuhNIKATOR) lå i top-10.
Fælles for dem er, at de handler om virksomheder, der gør noget ekstraordinært for at bevare eller styrke deres position i det marked og/eller geografiske områder de agerer i. Og det vil vi gerne læse om og inspireres af. Endelig var der den overraskende fusion mellem Addbrand og EWJ.

Årets mest læste historier var:

1. Esben Mols Kabell: Nu accelererer vi igen
2. Stibo køber trykkeri ud af konkursbo
3. Scandinavia Print Group slår dørene op
4. Scandinavian Print Group køber dansk digiatltrykkeri
5. Scandinavian Print Group overtager Step Print Power
6. Lito-Tryk Randers skruer op for ambitionerne
7. Stibo lukker rotationen i Vadum
8. Fjerritslev Tryk går nye veje – og vokser
9. Tre virksomheder bliver til én
10. Addbrand køber EWJ – og udvider paletten

Vinderne blev …

Ved at deltage i konkurrencen kunne man vinde en bog om AI i grafiske programmer skrevet af Gert Laursen. Vi har trukket lod blandt de indsendte bud og vinderne blev:

Thomas Steenholt, DR Tryk & Kopi
Michael Thyge Kromand, CCL Labels
John Jespersen
Søren Petersen, TECHCOLLEGE
Peter Bagger Mortensen, Region Midtjylland
Kim Harris, vikiallo
Mogens, Vektra Grafisk
Heidi Nørup, Graphic Sign
Bent Holz Thorbøll, PE Offset
Matilde Rasmussen, freelancer

Tillykke
Vinderne får direkte besked.

De seneste nyheder

UPM og Sappi ønsker at indgå joint venture

Pressemeddelelse: UPM og Sappi har underskrevet en ikke-bindende hensigtserklæring om at danne et joint venture inden for grafisk papir.
Sappi-UPM
UPM og Sappi ønsker at indgå joint venture

Fujifilm udvider farvepaletten med guld

Fujifilm introducerer guldtoner til deres Revoria SC285S- og Revoria EC2100S-modeller.
5UPER COLOUR Gold Toner 1
Fujifilm udvider farvepaletten med guld

Fiery køber kompetencer inden for tekstilprint

Fiery køber det spanske firma Inèdit Software. Aftalen forventes at styrke Fierys portefølje inden for print på tekstiler.
Toby_Weiss-2023
Fiery køber kompetencer inden for tekstilprint

Mols Print Kompagni i Ebeltoft udvider ejerkredsen

Det er en mand med solid erfaring og indsigt i netop Mols Print Kompagni, som køber sig ind i ejerkredsen.
FritzogKahr
Mols Print Kompagni i Ebeltoft udvider ejerkredsen

Læs videre

Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Har man blot en enkelt printer, men mange medier, er det allerede vanskeligt at få samme farver og udtryk på tværs af de forskellige medier. Har man forskellige printsystemer og RIP'er kombineret med forskellige medier bliver det kaos.
rune_01
Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta
Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401
Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker