Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

PUBLICERET: 18 January 2023
OPDATERET: 18 January
Foto: Macrodot pressebillede

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign (ifølge CVR-registret).

Macrodot A/S er under konkursbehandling og har skiftet navn til Aktieselskabet af 20. december 2022. Firmaet søgte ihærdigt at vende skuden det sidste års tid, men måtte give op kort før nytår.

Nyt firma – nye tider

Nu genopstår Macrodot med tilføjelsen 2.0. I en pressemeddelelse skriver de, at de har været igennem en form for selvransagelse og et behov for at kigge sig selv i sømmene, for at ændre på de ting som eventuelt ikke måtte fungere, og fortsætter:

– Det er ingen hemmelighed at markedet de sidste år har flyttet sig, og vi har i perioder måtte kæmpe for at følge med. Sammen med de seneste års pandemi og diverse nedlukninger har det været svært for os at finde fæste, og det har betydet at vi ved sidste års udgang måtte lukke ned for at genstarte virksomheden.

– Vi er ude på den anden side og er sammen med vores nye strategiske partner sikre på, at 2023 byder på noget godt, hvor vi skal fortsætte udviklingen fra slutningen af 2022. Macrodot 2.0 har allerede vist sig at være en god beslutning og er også en af grundene til at vi fortsat ser lyst på fremtiden.

Sean Jälpelt Holm fortæller, at investoren har en stor produktion af tekstiler til bannere, beachflag m.m. i Polen og at det giver Macrodot et meget bredere sortiment end hidtil. Derudover fortsætter de forhandlingen af de produkter, man hidtil har kunnet få hos dem.

Han siger:
– Vi kører samme koncept som tidligere med 100% fokus på forhandlere. Med vores nye investor får vi et bredere sortiment og musklerne til at udvikle os i en mere digital retning. Digitaliseringen skal gøre det enklere at bestille og eliminere fejl. Så vores første milepæl er, at vi i år skal nå den samme omsætning, som vi havde sidste år, men nu i en ny og slankere opsætning.

De seneste nyheder

Braille er et interessant nichemarked

Braille kan i princippet fremstilles af enhver UV-printer der kan lægge farve i lag. Men skal det gøres rationelt, holdbart og i henhold til eksisterende standarder på området, er det svært at komme uden om Direct Color Systems (DCS).
DCS_01
Braille er et interessant nichemarked

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

RFID-mærkning vokser kraftigt

Markedet for RFID-tags vokser med mellem 20 og 25 procent om året. Sidste år blev der produceret niogtredive milliarder tags globalt.
Dieroff
RFID-mærkning vokser kraftigt

Nye matfolier fra Grafityp

Grafityp lancerer to nye matte printfolier til indendørs dekoration.
Grafityp_Matt
Nye matfolier fra Grafityp

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Carl Jensen A/S opruster i vest

Det er en erfaren herre, som Carl Jensen A/S får i stalden til at udbygge deres position på Fyn og i Jylland.
carl_jensen_01
Carl Jensen A/S opruster i vest

Ny rutineret sælger rykker ind hos sign service

Der har været rokade hos leverandørerne af folier og andet tilbehør til skiltebranchen her omkring 1. april.
Casper_Poulsen
Ny rutineret sælger rykker ind hos sign service

Alsidig storformatprinter fra Ricoh

Ny storformatprinter rummer muligheder for en række forskellige segmenter – ikke mindst det grafiske
IP CW2200
Alsidig storformatprinter fra Ricoh