Xerox overtager Lexmark

PUBLICERET: 2 January 2025
OPDATERET: 2 January

Købet forventes fuldbyrdet i anden halvdel af 2025

Xerox Holdings Corporation meddeler, at de køber Lexmark International i en handel til en værdi af 1,5 milliarder dollar, inklusive overtagne gældsforpligtelser. Købet vil styrke Xeroxs produktportefølje og opbygge en bredere global printserviceorganisation, der er bedre egnet til at imødekomme de skiftende behov hos kunder på den hybride arbejdsplads, skriver de i en pressemeddelelse.

– Med købet af Lexmark samler vi to brancheførende virksomheder med fælles værdier, komplementære styrker og en dyb forpligtelse til at fremme printindustrien for at skabe én stærkere organisation, udtaler Steve Bandrowczak, administrerende direktør hos Xerox.
– Ved at kombinere vores kompetencer vil vi være bedre positioneret til at drive langsigtet profitabel vækst og servicere vores kunder og fremme vores genopfindelse.

Lexmark er leverandør af innovative billedbehandlingsløsninger og -teknologier, herunder en stærk linje af printere og multifunktionsprintere. Ved at kombinere Lexmarks løsninger med Xeroxs ConnectKey-teknologi og avancerede print- og digitale tjenester ønsker de at skabe en suveræn produktportefølje.

Transaktionen vil også styrke Xerox’ evne til at betjene kunder på det store, voksende A4-farvemarked og udbrede sin distribution og geografiske tilstedeværelse. Den nye organisation vil betjene mere end 200.000 kunder i 170 lande med 125 produktions- og distributionsfaciliteter i 16 lande.

Tilsammen har Lexmark og Xerox en top fem globale andel på hvert af indgangs-, mellem- og produktionsprintmarkederne og er nøglespillere på det store, stabile marked for administrerede printtjenester.

Transaktionsgrundlag

Strategisk pasform: Xerox og Lexmark har komplementære sæt af operationer, der styrker tilstedeværelsen i de relevante segmenter. Tilsammen udgør virksomhederne en vertikalt integreret producent, distributør og leverandør af printudstyr og MPS, der dækker de fleste markeder og kundetyper med en velafrundet portefølje af print- og printservicetilbud.

Vækstmuligheder: Lexmark er førende på det store, voksende A4-farveprint og forsyningsmarked og har mulighed for at udvide sin OEM-platform inden for A3-udstyrskategorien. Når de er kombineret, forventer Xerox at have en mere omfattende portefølje af produkter for at styrke sine værditilbud til kunderne, hvilket muliggør vækst på tværs af porteføljen af udstyr og MPS, såvel som trinvise muligheder for at øge udbredelsen af sine avancerede digitale tjenester og IT-løsninger.

Økonomiske fordele: Transaktionen forventes at bidrage til øget indtjening pr. aktie og et frit cash flow. Xerox forventer, at transaktionen vil fremskynde realiseringen af sine finansielle mål om omsætningsstabilisering og tocifret justeret driftsindtjening gennem en forbedret konkurrenceposition og eksponering til hurtigere voksende segmenter inden for print, samt for mere end $200 millioner identificerede omkostningssynergier som kan realiseres inden for de første to år.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Landa skærer kraftigt ned

Landa Digital Printing (LDP) står til at gennemgå en smertefuld effektiviseringsproces ved at afskedige over 100 medarbejdere.
Landa_01
Landa skærer kraftigt ned

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025