STOK Emballage køber BEWI Food

Foto: Søren Winsløw
PUBLICERET: 30 October 2024
OPDATERET: 30 October
Michael Søndergaard og Kim Jørgensen er STOK-specialsietr fra henholdsvis Display & POS-divisionen og fra Brun Pap-divisionen. STOK havde selv fremstillet og opbygget deres Scanpack-stand i et papbaseret klik-system.

I løbet af Scanpack meddelte STOK Emballage, at de køber BEWIs handelsemballageaktivitet (BEWI Food) for at danne en førende nordeuropæisk emballageløsningsvirksomhed. BEWI vil geninvestere en betydelig del af sit provenu i det sammenlagte selskab.

– Denne transaktion markerer en afgørende milepæl, der i høj grad vil accelerere STOKs spændende vækstbane og afspejler vores planer om at blive en førende international emballageløsningsvirksomhed. Vi glæder os til at byde vores nye kollegaer fra BEWI Food velkommen i vores udvidede forretning. Sammen vil vi udnytte ekspertisen, produktionskapaciteten, produktporteføljen og vejen-til-marked-infrastrukturen i den kombinerede gruppe til fortsat at styrke vores overordnede markedstilbud, så vi kan levere mere omfattende løsninger til kunder på tværs af Norden og Island, udtaler Martin Frederiksen, administrerende direktør i STOK.

BEWI Food har en solid position inden for fødevareemballage i Norge og Island med særlig fokus på skaldyrsindustrien og omsætter for ca. EUR 75 mio. Forretningen betjener en loyal og langvarig kundebase gennem strategisk placerede lagre på tværs af Norge og Island og leverer specialiserede emballageløsninger skræddersyet til kundernes behov.

STOK på Scanpack

STOK Emballage var på Scanpack for at udbrede deres brand i Sverige og Norge, og ifølge Kim Jørgensen og Michael Søndergaard havde de den største stand, hvis man talte deres åbne ’mødecenter’ oven på møde- og lagerlokalerne med.

– Det er første gang vi er på Scanpack og jeg må sige, at vi er overvældede over den positive opmærksomhed, vi har været udsat for, fortæller Kim Jørgensen.

Budskabet er, at STOK er branchens full-service partner som omfatter de fleste emballagematerialer man kan komme i tanke om. Derudover udvikler de automatiseringsløsninger, da mange både små og store industrier bevæger sig mod en stigende automatisering. For et par år siden købte de PAP Emballage & Display og har således også produktion af display og POS-løsninger i sortimentet.

Michael Søndergaard havde drevet PAP Emballage & Display i en årrække og fulgte med over i STOK for at understrege deres koncept med at have specialister på alle positioner.

– Det er afgørende for kunden, at de møder nogen der ved hvad de snakker om, eller lynhurtigt kan bringe dig i kontakt med én der gør. Med vores brede portefølje og mange specialister kan vi tilbyde kunderne en one-stop-shop, tilføjer Michael Søndergaard.

De seneste nyheder

Braille er et interessant nichemarked

Braille kan i princippet fremstilles af enhver UV-printer der kan lægge farve i lag. Men skal det gøres rationelt, holdbart og i henhold til eksisterende standarder på området, er det svært at komme uden om Direct Color Systems (DCS).
DCS_01
Braille er et interessant nichemarked

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

RFID-mærkning vokser kraftigt

Markedet for RFID-tags vokser med mellem 20 og 25 procent om året. Sidste år blev der produceret niogtredive milliarder tags globalt.
Dieroff
RFID-mærkning vokser kraftigt

Nye matfolier fra Grafityp

Grafityp lancerer to nye matte printfolier til indendørs dekoration.
Grafityp_Matt
Nye matfolier fra Grafityp

Læs videre

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Printvirksomheden Mols Print Kompagni A/S i Ebeltoft sætter handling bag ordene om at styrke den danske produktion på Mols.
Mols_01
Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Torsdag den 13. november kl. 09:00 (CET) afholder Xeikon et gratis webinar på engelsk med titlen "Hvorfor er tonerteknologi kommet for at blive til etiket- og emballagetryk".
Frank-Jacobs-900x600-1
Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Antalis køber hollandske Texo Trade Services, en producent og distributør af trykbare tekstiler og transfertrykmedier til tekstil- og storformattryk.
tts-banner
Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk