
PICCOLO PRISEN er en helt ny pris, som gives for den bedste og mest kreative udnyttelse af printmediet.
Prisen overrækkes for første gang ved ÅRETS RAMBUK 2025 som faciliteres af foreningen Dansk Markedsføring, der med deres prisuddelinger gerne vil hylde de bureauer og annoncører, der sætter en høj standard inden for måden, de anvender medier i markedsstrategien.
At koge en stor idé ned til blot én enkelt side er for mange en af de mest angstprovokerende reklamediscipliner. Her kan man nemlig ikke klæde sin idé på med alskens virkemidler som lyd, musik, bevægelse og dramaturgi.
På print skal budskabet præsenteres helt nøgent og med et samuraisværds skarphed. Derfor er det også en af de sværeste og mest respektindgydende discipliner.
Printmedier fortjener mere opmærksomhed
Adm. direktør Jesper Sehested Lund, Piccolo Media Group ApS (PMG), siger:
– Vi føler, at printmediet som annoncemedie gennem de senere år ikke har fået den opmærksomhed, som det fortjener. I en mere og mere fragmenteret medieverden, hvor folk
klikker fra det ene til det andet og kun ofrer den enkelte webside eller mail en overfladisk opmærksomhed, kan printmediet tilbyde en helt anden fokuseret, uforstyrret og rolig opmærksomhed omkring et annoncebudskab.
For at skabe fornyet interesse og opmærksomhed på printmediet og printmediets fortræffeligheder har de derfor indstiftet, PICCOLO PRISEN.
– Vi tror også, at der findes mange kreative, som brænder for at få lov til at prøve kræfter med printmediet og dermed komme tilbage til det originale reklamehåndværk, hvor man starter med én blank side, og det er alt, hvad man har til sin rådighed. Nogle af de mest ikoniske reklamer gennem tiderne er netop skabt på print.
Vind annoncer til en værdi af DKK 587.000
Der vil i alt kunne deltage 12 annoncer, som dermed bliver de nominerede i konkurrencen om at vinde PICCOLO PRISEN 2025. Konkurrencen løber over seks måneder. Hver måned vil to udvalgte printannoncer blive publiceret i både Ud & Se og Samvirke, som HVER måned læses af mere end 1,3 millioner voksne danskere.
De 12 deltagende annoncer er samtidig de nominerede til ÅRETS RAMBUK 2025 i konkurrencen om at vinde PICCOLO PRISEN 2025 for årets bedste og mest kreative printannonce.
Den endelige vinder af PICCOLO PRISEN findes ved ÅRETS RAMBUK 2025 i efteråret 2025 og belønnes med en af de flotte RAMBUK-statuetter. Desuden vinder annoncøren annoncer til en
værdi af DKK 587.000 (listepriser) i Ud & Se og Samvirke til indrykning i 2026.
Deadline for indsendelse af materiale og for at deltage i konkurrencen om PICCOLO PRISEN er fredag den 15. november 2024. Prisen er indstiftet af Piccolo Media Group som bl.a. står bag udgivelsen af Ud & Se og Samvirke.
Læs mere om PICCOLO PRISEN på www.piccoloprisen.dk