Piccolo Prisen – en hyldest til det trykte medie

PUBLICERET: 18 October 2024
OPDATERET: 18 October
Billederne er venligts udlånt af Piccolo Media Group.

PICCOLO PRISEN er en helt ny pris, som gives for den bedste og mest kreative udnyttelse af printmediet.

Prisen overrækkes for første gang ved ÅRETS RAMBUK 2025 som faciliteres af foreningen Dansk Markedsføring, der med deres prisuddelinger gerne vil hylde de bureauer og annoncører, der sætter en høj standard inden for måden, de anvender medier i markedsstrategien.

At koge en stor idé ned til blot én enkelt side er for mange en af de mest angstprovokerende reklamediscipliner. Her kan man nemlig ikke klæde sin idé på med alskens virkemidler som lyd, musik, bevægelse og dramaturgi.

På print skal budskabet præsenteres helt nøgent og med et samuraisværds skarphed. Derfor er det også en af de sværeste og mest respektindgydende discipliner.

Printmedier fortjener mere opmærksomhed

Adm. direktør Jesper Sehested Lund, Piccolo Media Group ApS (PMG), siger:
– Vi føler, at printmediet som annoncemedie gennem de senere år ikke har fået den opmærksomhed, som det fortjener. I en mere og mere fragmenteret medieverden, hvor folk
klikker fra det ene til det andet og kun ofrer den enkelte webside eller mail en overfladisk opmærksomhed, kan printmediet tilbyde en helt anden fokuseret, uforstyrret og rolig opmærksomhed omkring et annoncebudskab.

For at skabe fornyet interesse og opmærksomhed på printmediet og printmediets fortræffeligheder har de derfor indstiftet, PICCOLO PRISEN.

– Vi tror også, at der findes mange kreative, som brænder for at få lov til at prøve kræfter med printmediet og dermed komme tilbage til det originale reklamehåndværk, hvor man starter med én blank side, og det er alt, hvad man har til sin rådighed. Nogle af de mest ikoniske reklamer gennem tiderne er netop skabt på print.

Vind annoncer til en værdi af DKK 587.000

Der vil i alt kunne deltage 12 annoncer, som dermed bliver de nominerede i konkurrencen om at vinde PICCOLO PRISEN 2025. Konkurrencen løber over seks måneder. Hver måned vil to udvalgte printannoncer blive publiceret i både Ud & Se og Samvirke, som HVER måned læses af mere end 1,3 millioner voksne danskere.

De 12 deltagende annoncer er samtidig de nominerede til ÅRETS RAMBUK 2025 i konkurrencen om at vinde PICCOLO PRISEN 2025 for årets bedste og mest kreative printannonce.
Den endelige vinder af PICCOLO PRISEN findes ved ÅRETS RAMBUK 2025 i efteråret 2025 og belønnes med en af de flotte RAMBUK-statuetter. Desuden vinder annoncøren annoncer til en
værdi af DKK 587.000 (listepriser) i Ud & Se og Samvirke til indrykning i 2026.

Deadline for indsendelse af materiale og for at deltage i konkurrencen om PICCOLO PRISEN er fredag den 15. november 2024. Prisen er indstiftet af Piccolo Media Group som bl.a. står bag udgivelsen af Ud & Se og Samvirke.

Læs mere om PICCOLO PRISEN på www.piccoloprisen.dk

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Thomas Søby Hedegaard ser frem til en ny periode i GRAKOMs bestyrelse

Thomas Søby Hedegaard er blevet genvalgt som næstformand i brancheorganisationen GRAKOMs bestyrelse.
Thomas Søby

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard