Odense Seglmærke reorganiserer og styrker kompetencerne

Foto: Søren Winsløw
PUBLICERET: 18 January 2024
OPDATERET: 25 January
Fabrikschef Uffe Malmos Jeppesen (tv) og General Manager Lasse Vildrik ser frem til at videreudvikle Odense Seglmærke.

Det blev for nylig offentliggjort, at Uffe Malmos Jeppesen tiltræder som fabrikschef hos Odense Seglmærke. Det sker, ifølge General Manager Lasse Vildrik, i erkendelse af, at der er behov for at styrke både salgs- og produktionsledelsen.

Lasse Vildrik forklarer:
– Siden vi blev en del af Optimum Group Nordic, har vi kunne dyrke vores kompetencer inden for luksusetiketter til fulde. Vi skal ikke fylde vores maskiner op med opgaver, som kan laves mere rationelt et andet sted i gruppen. Men et lidt vigende marked for luksusprodukter i 2023, har betydet, at vi skal have fat i flere nye kunder. Det er indtil videre lykkedes ret godt, men vi skal forstærke denne fokus og få flere af vores eksisterende og potentielle nye kunder til at forstå, hvad luksusetiketter kan gøre for netop deres produkter. Det kommer jeg til at arbejde meget mere med, når jeg frigøres for produktionsrollen. Samtidig er efterspørgslen efter high-end etiketter stigende, så vi skal blive bedre til at løse nye opgaver og udnytte de erfaringer vi allerede har. Derfor har vi brug for en fabrikschef med stor etiketerfaring, og sådan en har vi fundet i Uffe.

Uffe Malmos Jeppesen tilføjer, at i en produktion som Odenses Seglmærkes er materialekendskab helt afgørende og det er en opgave i sig selv at sikre, at al den viden og erfaring man har oparbejdet anvendes aktivt, så man kan løse nye opgaver hurtigere og undgå for mange eksperimenter.

– Det er typisk mindre produktioner vi udfører. Til gengæld skal de fleste opgaver gennem 2-3 maskiner, og nogle gange flere gange igennem den samme, før de er klar til levering. Det er en logistisk opgave at få det til at spille, og så handler det om at optimere omstillingstiderne. Selve produktionstiden på den enkelte maskine spiller ikke den store rolle på så små serier, men det gør omstillingstiden og flowet, siger han.

Udover sin rolle som fabrikschef kommer Uffe Malmos Jeppesen også med en særdeles stor erfaring inden for wrap-around-etiketter til blandt andet plastikflasker. Den erfaring skal han videreudvikle sammen med blandt andre Flexoprint i Randers, som har investeret i en maskine til formålet.

– De har købt en UV-LED-maskine. Teknologien rummer en række fordele som fx et meget lavere energiforbrug samt at folien ikke risikerer at krølle på grund af varme. Men der er mange forhold at tage i ed. Både ved produktionen af etiketten og når den senere skal applikeres hos kunden. Blandt andet statisk elektricitet, spænding og friktion påvirker resultatet og jeg kan hjælpe med at identificere og løse de problemer, der evt. måtte være, forklarer Uffe, som samtidig siger, at han glæder sig til at kaste sig ud i de udfordringer og ikke mindst hjælpe kunderne til den mest effektive produktion.

Vi ønsker held og lykke til både Lasse og Uffe.

Læs videre

IDE Skilte pakkede ARoS ind i 1.700 m2 folie

Det var noget af et projekt, som Lars Beuchert fra IDE Skilte blev præsenteret for, da han blev spurgt, om de ville indgå i et kunstnerisk projekt på kunstmuseet ARoS i Aarhus.
Aros_01

Bech Distribution udvider fundamentet

I 2024 sagde Bech Distribution ja til at have et par multimedie-praktikanter. De skulle hjælpe med at få mere greb om deres egen digitale kommunikation – og det er der kommet meget godt ud af.
bech

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kunderne

Den 28. februar er det slut. Danish Label Coating lukker og slukker efter mere end 30 år i branchen.
DLC_01

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

De seneste nyheder

PE Offset solgt til SPG

PE Offset i Varde bliver pr. 1. marts en del af Scandinavian Print Group (SPG).
peter_nybrog

Custmo bliver distributør for Komori, MBO og H+H i Sverige

Med virkning fra den 15. februar 2025 overtager Custmo ApS distributionen af Komori i Sverige.
Kenneth Custmo

Summa introducerer vinylskærer til DTF-applikationer

Den nye S Class 3-DTF er designet til at forhindre de ridser eller rullemærker, der typisk opstår ved transport af PET-film.
Summa-DTF-cutter

20.000 dupleks B1-ark i timen med inkjet

HP lancerer to nye rullebaserede inkjet-produktionsprintere, som vil øge trykkeriers muligheder for vækst i højvolumenproduktion.
HP-PageWide-T500M-HD_factory_front_3-1-beskuren