Antalis overtager forhandler

PUBLICERET: 25 April 2023
OPDATERET: 27 April
Foto: Pressefoto

Antalis har underskrevet et bindende tilbud om at overtage Integart Group. Det giver Antalis mulighed for at udvide sin markedsandel på det hurtigt voksende marked for visuel kommunikation i Østeuropa.

Integart Group havde i 2022 en omsætning på 42 mio. EUR og over 200 ansatte. De er distributør af produkter inden for visuel kommunikation med hovedsæde i Polen og med kontorer i Tjekkiet og Slovakiet.

Integart Group, der blev etableret i 1994, tilbyder et bredt udvalg af storformatprintmaterialer, tekstiler, indretningsløsninger og maskiner til forskellige brancher som f.eks. medier, indretning og byggeri.

Hervé Poncin, administrerende direktør for Antalis, siger i en kommentar til købet:
– Købet af Integart Group vil styrke vores markedsposition i Østeuropa og forbedre chancen for at gennemføre vores vækstplan på markedet for visuel kommunikation.

Om Antalis

Antalis er en del af den japanske koncern Kokusai Pulp & Paper, som på verdensplan havde en omsætning på JPY 563,4 milliarder (ca. 32 mia. DKK) i 2022.

Hovedkontoret er placeret i Paris i Frankrig. Antalis har 3.800 medarbejdere, 60 distributionscentre samt e-handelsløsninger til at servicere mere end 90.000 kunder i 29 lande.

Tilbuddet er betinget af, at de sædvanlige betingelser er opfyldt, herunder godkendelse fra den polske konkurrencemyndighed.

De seneste nyheder

Braille er et interessant nichemarked

Braille kan i princippet fremstilles af enhver UV-printer der kan lægge farve i lag. Men skal det gøres rationelt, holdbart og i henhold til eksisterende standarder på området, er det svært at komme uden om Direct Color Systems (DCS).
DCS_01
Braille er et interessant nichemarked

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

RFID-mærkning vokser kraftigt

Markedet for RFID-tags vokser med mellem 20 og 25 procent om året. Sidste år blev der produceret niogtredive milliarder tags globalt.
Dieroff
RFID-mærkning vokser kraftigt

Nye matfolier fra Grafityp

Grafityp lancerer to nye matte printfolier til indendørs dekoration.
Grafityp_Matt
Nye matfolier fra Grafityp

Læs videre

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Printvirksomheden Mols Print Kompagni A/S i Ebeltoft sætter handling bag ordene om at styrke den danske produktion på Mols.
Mols_01
Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Torsdag den 13. november kl. 09:00 (CET) afholder Xeikon et gratis webinar på engelsk med titlen "Hvorfor er tonerteknologi kommet for at blive til etiket- og emballagetryk".
Frank-Jacobs-900x600-1
Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Antalis køber hollandske Texo Trade Services, en producent og distributør af trykbare tekstiler og transfertrykmedier til tekstil- og storformattryk.
tts-banner
Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk