NIZE equipment kom løbende ind i 2023 efter en travl afslutning på sidste år. Det betyder, at der endnu ikke er sat kurs for alle planer i det nye år, men at der bliver travlt, det er sikkert.
Anneka Lisby Berg er Marketing Manager hos NIZE equipment og hun fortæller, at forberedelserne til årets første messe er i fuld gang. Det er Sign Print & Promotion-messen i Oslo som afholdes i februar. Her kommer de med en del af det tunge skyts. Hun fortæller:
– Vi kommer til at vise swissQprints Nyala 4 som er udstyret med de nye printhoveder, der sikrer en markant højere produktivitet. Vi tager desuden en skilteprinter med, som er udviklet specielt til fremstilling af taktile print, bl.a. braille (blindskrift). Det er en UV-printer fra det amerikanske firma Direct Color Systems og den kan printe på de fleste skiltematerialer. Endelig hat vi inviteret hollandske Dataline med på vores stand. De udvikler et ret fantastisk informations- og planlægningssystem til skiltevirksomheder. Det tror vi på kommer til at blive mere efterspurgt i en travl branche med mange forskellige opgavetyper.
Der vil naturligvis være norsk repræsentation på standen, men Lars Nikolajsen og Rasmus Boss vil også være der sammen med administrationseleven Maja, som efter sin uddannelse fortsætter i en salgsfunktion hos NIZE equipment, da hun har vist både interesse og talent for dette.
Mange konkrete projekter
Sidste år lancerede swissQprint printeren Kudu. Den har været en stor succes med indtil videre tre solgte enheder i Norge, som skal leveres her i starten af 2023. Der er endnu ikke solgt nogen i Danmark, men det er noget de skal have fokus på i 2023.
Tilbage i 2020 åbnede NIZE equipment et nyt domicil med et imponerende democenter. Her skulle der være afholdt demoer, test, kurser, seminarer m.v. men på grund af corona’en har det været begrænset, hvad der er foregået. Det skal der også laves om på i 2023, hvor blandt andet Academy-kurserne vender tilbage, ligesom NIZE Days events atter vil finde sted, siger Anneka Lisby Berg.
Digitalisering af kunderelationen
Sidste år markerede også starten på et digitaliseringsprojekt, som skal gøre kunderelationen tættere og meget mere effektiv. Det indebærer blandt andet en B2B-shop tilpasset hver enkelt kunde, så de kun kan se og købe det, der er relevant for dem. Det betyder også, at fx prisaftaler er indarbejdet og på den måde individuel for hver kunde.
Systemet rummer også information om forbrug og ordre, som kunden selv har direkte adgang til. På sigt vil både maskininformation og miljøparametre indgå i systemet og på den måde give både kunden og NIZE en værdifuld information til udvikling af samarbejdet.
Som med alle udviklingsprojekter tager det lidt tid at komme i mål, men Anneka Lisby Berg forventer, at de allerede i år vil være meget tættere på målet og at kunderne allerede nu kan drage fordele af systemet.